کرج- اعضای شورای پنجم شهر کرج با تصویب طرحی شهرداری کرج را به ارائه برنامه راهبردی و عملیاتی ۴ ساله ملزم کردند.

شهرداری کرج برنامه راهبردی و عملیاتی ارائه دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج پیش از ظهر یکشنبه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

در این جلسه رئیس کمسیون برنامه و بودجه طرحی را به صحن شورای شهر ارائه کرد که براساس آن در مرحله انتخاب شهردار یکی از معیارهای انتخاب ارائه رویکرد برنامه های نامزدهای شهرداری ها باشد و ودر ادامه شهرداری برنامه راهبردی و عملیاتی خود را ارائه دهد.

عباس زارع در توضیح این طرح با بیان اینکه شهردار کرج درسال ۹۲ یک برنامه راهبردی عملیاتی را تعیین کرده که بر اساس برنامه و بودجه برنامه ریزی درست نشده است گفت: این  برنامه راهبردی و عملیاتی نیازمند بازنگری و شاخص گذاری دقیق است و بر اساس این برنامه ریزی ها بودجه سالیانه تهیه شود.

وی در ادامه افزود:در این مدت ۹۰ روز زمان است تا طرح راهبردی عملیاتی تهیه شده و بر اساس آن طرح راهبردی و عملیاتی تنظیم و بودجه سالیانه بر اساس به تصویب برسد. این طرح در نهایت با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

تصویب رسیدگی به اموال غیر منقول شهرداری

در ادامه  جلسه چهاردهم شورای اسلامی شهر کرج موضوع رسیدگی به اموال غیرمنقول شهرداری کرج مورد بحث وبررسی قرار گرفت ودر نهایت تصویب شد.

براین اساس مقرر شد اموال شهرداری در بازه زمانی سه ماه شناسایی و سطح مالکیت با فرم پیوست به شورا ارائه شود و آمار اموال بصورت ماهیانه از سوی شهرداری اعلام شود.

منصور وحیدی نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این ارتباط اظهار کرد: سیاست شورای پنجم اسلامی شهر کرج ارائه دقیق و شفاف سازی اموال و منابع عمومی  به مردم است.

برنامه کوتاه مدت ایجاد آرامش در شهر

طرح دوفوریتی تنظیم برنامه کوتاه مدت به منظور ایجاد آرامش در شهر و اجرای نظم عمومی دیگر موضوع جلسه روز یکشنبه شورای شهر کرج بود.

بر اساس مفاد این طرح شهرداری موظف است در مدت ده روز کاری بودجه مورد نیاز برای این طرح را مشخص کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص این طرح اظهار کرد: به شهر به عنوان روح زنده باید نگاه کرد چراکه اهمیت امور اجرایی شهر محدود به احداث پل و یا چند کار عمرانی نیست.

غدیر مهدوی کلیشمی در ادامه افزود: هیاهو، بی نظمی و یا عدم رعایت اصول رانندگی در شهر ناهماهنگ است و اگر این موارد با به کارگیری مواردی مانند نقاط مشخص برای پیاده و سواره شدن مسافران اجرایی شود به کنترل ترافیک و ایجاد آرامش در شهر کمک زیادی خوهد کرد

در ادامه معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج در خصوص طرح مطرح شده گفت: اجرای این طرح دوفوریتی زمان بر است و بهتر است این درخواست شورای شهر در قالب یک تذکر به شهرداری ارایه شود تا در مدت یک هفته شهرداری لایحه مرتبط با آن را به شورا ارسال کند.

این طرح از دستور کار خارج شد تا در قالب یک نامه از شورای اسلامی شهر به شهرداری کرج این درخواست مطرح شده و شهرداری نیز لایحه ای با همین مظنور به شورا ارسال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.