معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت:صندوق‌های پژوهش فناوری غیردولتی در چند ماه گذشته بیش از ۴۵۰ فقره ضمانت‌نامه به شرکت های دانش بنیان ارائه کرده اند.

ارائه بیش از ۴۰۰ فقره ضمانت نامه به شرکت های دانش بنیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری در فستیوال نوآوری‌های صنعت رنگ و رزین در راستای بسترهای جدیدی که برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۶ ایجاد شده است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شرکت‌ها اخذ ضمانت برای شرکت در مناقصات، پیش‌پرداخت‌ها و تسهیلات است؛ به همین منظور مصوبه‌ای در پایان سال گذشته به پیشنهاد معاونت علمی در کمیسیون اقتصادی دولت و هیئت‌ وزیران مصوب شد.

وی افزود: طی این مصوبه صندوق‌های پژوهش فناوری غیردولتی می‌توانند برای این شرکت‌ها ضمانت‌نامه صادر کنند. در همین راستا در چند ماه گذشته بیش از ۴۵۰ فقره ضمانت‌نامه صادرشده است.

دلیری با بیان اینکه از طریق صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های بزرگ خط ملی ایجاد کردیم، عنوان کرد: از این طریق شرکت‌هایی که مراحل اولیه تجاری‌سازی را طی کرده‌اند، در مرحله توسعه‌ای هستند یا بحث صادرات رادارند می‌توانند از این منابع ارزان‌ قیمت که سود آن ۴ درصد کمتر از نرخ تسهیلات عادی صندوق توسعه ملی است، استفاده کنند.

وی افزود: در چند ماه گذشته نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان شرکت‌های دانش‌بنیان مصوبه داشتند. همچنین ۲۹ میلیون دلار نیز مصوبه ارزی در این زمینه صورت گرفت. 

ارزش‌گذاری طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان نهادینه و قانونی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با تاکید بر این مسئله که مصوبه تصویب شده اتفاق خوبی در زمینه بسترسازی محسوب می‌شود، گفت: یکی از نکات بسیار مهم و دغدغه شرکت‌ها که در این فستیوال هم به آن پرداخته خواهد شد بحث ارزش‌گذاری است. 

وی از فراهم شدن بستر این ارزش‌گذاری خبر داد و بیان کرد: در این راه از تجربه کشورهای مختلف الگو گرفته‌ایم و دوره ویژه‌ای از طریق یکی از کشورهای مطرح و پیشرفته در حوزه فناوری‌های نوین در کشور به‌منظور ارزش‌گذاری برگزار می‌شود.

دلیری خاطرنشان کرد: به این صورت می‌خواهیم مدل آن کشور را در کشور خود بومی کنیم تا بتوانیم در ماه‌های آینده مبحث ارزش‌گذاری را در کشور نهادینه کنیم. 

وی افزود: البته برای نمونه ارزش‌گذاری تعدادی از طرح‌ها با برخی شرکت‌ها آغاز شده است و امیدواریم در سال ۹۶ بستر ارزش‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان و ایده‌ها در کشور قانونی و راه‌اندازی شود. به این صورت می‌توانیم دغدغه صاحبان ایده و اختراع را رفع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.