معاون رئس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تلاش مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید در جهت نزدیک کردن اعمال و گفتار با آرمان‌های اخلاق اسلامی باشد.

بایدبدنبال نزدیک کردن اعمال وگفتار باآرمان‌های اخلاق اسلامی باشیم

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار در یازدهمین گردهمایی بانوان عاشورایی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: ایام محرم فرصتی برای بازخوانی واقعه کربلا است چرا که این رخداد پس از گذشت سال‌ها هنوز هم در تمام زمان‌ها و مکان‌ها می‌تواند حق طلبی، امر به معروف و نهی از منکر، تلاش برای اصلاح و روشنگری و بیداری کل بشریت را ترویج دهد.

وی با بیان اینکه امروز پیام عاشورا پیش از زمان خودشان فراگیر شده است اظهار کرد: پیام امام حسین(ع) زنده و جاودانه است و محدود به عرصه جغرافیایی خود نشده بلکه در گوشه و گوشه جهان این ندا شنیده می‌شود و تاثیر گذاری آن نیز روز به روز رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) امروز پیش از گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته است اظهار کرد: اگر آموزه‌های عاشورا صرفا به حرف و شعار بسنده شود و در رفتارها تجلی نیابد و در برابر خانواده و جامعه نمود نیابد نمی‌تواند اثرگذار باشد.

ابتکار خطاب به مبلغان دینی حاضر در این مراسم گفت: به تاسی از حضرت ابا عبدالله(ع) و زینب کربلا که پیام آور کربلا بودند باید از رفتار خود آغاز کنیم و این مباحث اخلاقی را در خود نهادینه کرده تا تغییر و تحول ابتدا در مشی و نوع زندگی خودمان آغاز شود در غیر این صورت بیننده با دیدن تناقض کلام و عمل ما دچار تردید می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه جامعه مخاطب ما نیز امروز همچون جامعه مخاطب حضرت زینب(س) شبهات زیادی در ذهن دارد تصریح کرد: حضرت زینب(س) برای روشنگری و پیام آوری با صراحت لهجه شجاعت، رعایت اخلاق و محبت گام برداشته است و این همان معیارهای است که باید مورد توجه مبلغان نیز باشد.

ابتکار حسن اخلاق حضرت رسول(ص) را سبب انتشار و گستردگی اسلام دانست و گفت: مبلغان نیز باید با چنین خطی مشی به پرسش‌ها و چالش‌های مخاطبان به ویژه جوانان پاسخ دهند.چرا که جوانان به جهت فاصله زمانی نتوانسته‌اند درک تجربی از دوران انقلاب و دفاع مقدس داشته باشند. بنابراین به شناخت صحیحی در این زمینه نرسیده‌اند ما نیز گاهی آنقدر اسطوره سازی کرده‌ایم که بین جوانان و این ارزش‌ها فاصله زیادی ایجاد شده است.پس باید بتوانیم با پاسخ‌های روشن جوابگوی شبهات آنان باشیم.

ابتکار اظهار کرد: تلاش مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید در جهت نزدیک کردن اعمال و گفتار با آرمان‌های اخلاق اسلامی باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده علت ماندگاری عاشورا را پایبند شدن کربلایی به اعتقاداتشان و جلوه‌گری آن در عمل دانست و گفت: اگر جوانان ما که امروز دارای ظاهری متفاوت هستند نتوانند در برخی جلسات دینی حضور پیدا کنند و شبهات خود را بیان کنند پس باید کجا آموزش ببینند. ما باید اجازه دهیم که این جوانان سوالات و شبهات دینی خود را مطرح کنند و ما نیز بتوانیم تحمل پذیرش و توانایی پاسخگویی به آن را داشته باشیم

وی ادامه داد: شور و نشاط جوانانی سبب شد که جوانان در سال ۵۷ انقلاب اسلامی ایران را بیافرینند این شور و نشاط و پرسشگری در جوانان امروز نیز وجود دارد و ما نباید از آن غافل شویم بلکه باید با هدایت و پاسخگویی زمینه‌های بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنها را ایجاد کنیم.

ابتکار با اشاره به رواج اخبار و اطلاعات غلط در دنیای امروز به سبب رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: جوانان امروز در مواجهه با اخبار بعضا دروغ و شبهه‌ها هستند. پس مبلغان نیز باید برای ترویج پیام کربلا و عاشورا از روش‌های نوین استفاده کنند تا گستردگی بیشتری برخوردار باشند.

ابتکار عملکرد مبلغی که از کنار مشکلات اجتماعی جوانان معضلات خانواده‌ها به راحتی عبور می‌کند را در تاثیر گذاری بر جوانان به لحاظ ترویج مفاهیم دینی ضعیف ارزیابی و عنوان کرد: تعالی فکری و روحی کودکان در خانواده‌ای که خشونت و بد زبانی غلبه داشته باشد رخ نمی‌دهد و کودکان دینداری تربیت نمی‌شوند به این ترتیب شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: امروز اگر بخواهیم پیام آور واقعه کربلا باشیم و راه امام حسین(ع) در حق طلبی ادامه دهیم باید مفاهیم عاشورایی در سبک زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.