شیراز- فرماندار شیراز با تأکید مجدد بر توسعه پالایشگاه شیراز گفت: برای رونق اشتغال با حفظ استانداردهای زیست‌محیطی، باید پالایشگاه شیراز ساخته شود.

پالایشگاه شیراز باید ساخته شود

به گزارش قدس آنلاین، حیدر عالیشوندی بعدازظهر امروز در حاشیه آئین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شهر زرقان در جمع خبرنگاران با تأکید مجدد بر توسعه پالایشگاه شیراز اظهار داشت: همان‌طور که معاون اول رئیس‌جمهور گفت باید پالایشگاه شیراز با حفظ استانداردهای زیست‌محیطی ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصاً به مقوله اقتصاد، تولید و همچنین آسیب‌های اجتماعی ورود کرده‌اند و وظیفه تمام مسؤولان این است که رهنمودهای ایشان را جامه عمل بپوشانند.

فرماندار شیراز افزود: ایجاد و توسعه پالایشگاه شیراز را در زرقان با رعایت تمامی ضوابط زیست‌محیطی دنبال خواهیم کرد چراکه اعتقاد داریم این شهر لایق بهترین‌هاست و باید تا ارتقای این بخش به شهرستان همه زمینه‌های توسعه‌ای دنبال شود.

وی ادامه داد: توجه به محیط‌زیست از اولویت‌هاست و توسعه پالایشگاه باید تمام پیوست‌های زیست‌محیطی را همراه داشته باشد اما باید در توسعه صنایع به سمتی برویم که مضرات احتمالی به حداقل ممکن برسد.

 عالیشوندی اضافه کرد: صنایعی همچون پالایشگاه شیراز می‌تواند مزایای فراوانی برای منطقه‌ ایفا کند و باید برای رونق اقتصادی و تولید محصولات آن با برنامه‌ریزی مناسب به اقتصاد مملکت کمک کرد.

وی با تأکید بر نگاه همه‌جانبه به توسعه پالایشگاه شیراز گفت: در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای پالایشگاه شیراز باید برای جذب حداقل 60 درصد نیروی متخصص ماهر و نیمه ماهر بومی برنامه داشت.

فرماندار شیراز افزود: جا دارد با هماهنگی وزارت نفت یکسری کلاس آموزشی تخصصی در زمینه‌های موردنیاز پالایشگاه شیراز برگزار تا زمینه برای جذب نیروی انسانی و افزایش تولید و ایجاد اشتغال در منطقه مهیا شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.