بی شک بازار طلا وسکه در داخل کشور تحت تاثیر افزایش یا کاهش قیمت ارز است از این رو پیش بینی می شود با افزایش قیمت ارز در چند روز آینده شاهد افزایش قیمت طلا و سکه باشیم. پیش بینی های جهانی نشان می دهد قیمت طلا به دلیل عدم نوسانات سیاسی یا اقتصادی در سطح جهانی تغییری نداشته باشد اما نوسانات ارزی مثبت یا منفی در روزهای آتی می تواند بر کاهش یا افزایش قیمت طلا موثر باشد.

بازار طلا تحت تاثیر نوسانات ارزی/  گرانی طلا هیچ ارتباطی به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی ندارد

قدس آنلاین- محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا وجواهر با اشاره به اینکه بازارهای جهانی در روز  ۱۶ مهر ماه تعطیل بودند بنابراین گرانی طلا ارتباطی به افزایش قیمت جهانی ندارد به قدس آنلاین گفت: در حالی  روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه قیمت ارز در ایران افزایش یافت که بازارهای جهانی در تعطیلات به سر می بردند بنابراین قیمت طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در سطح دنیا تغییر محسوسی نداشته است.

وی افزایش قیمت سکه را ناشی از افزایش قیمت دلار عنوان کرده و خاطر نشان کرد: قیمت سکه از شنبه ۱۵ مهر ماه تا امروز چیزی نزدیک به چهل هزار تومان افزایش داشته است. افزایش قیمت سکه در کشور متاثر از افزایش قیمت ارز است بنابراین نمی توان آن را به افزایش قیمت طلای جهانی ارتباط داد.

کشتی آرای با بیان اینکه در سطح جهان نوسان سیاسی یا اقتصادی تاثیر گذار بر بازار طلا نداشته ایم درباره روزهای آینده بازار طلا  پیش بینی کرد: بی شک بازار طلا وسکه در داخل کشور  تحت تاثیر افزایش یا کاهش  قیمت ارز است از این رو پیش بینی می شود با افزایش قیمت ارز در چند روز آینده شاهد افزایش قیمت طلا و سکه باشیم. پیش بینی های جهانی نشان می دهد قیمت طلا به دلیل عدم نوسانات سیاسی یا اقتصادی در سطح جهانی تغییری نداشته باشد اما نوسانات ارزی مثبت یا منفی در روزهای آتی می تواند بر کاهش یا افزایش قیمت طلا موثر باشد.

وی با رد این ادعا که سپرده های بانکی هدایت شده به سمت بازار طلا منجر به گرانی طلا وتقاضای بیشتر شده به قدس آنلاین گفت: در حالی که برخی از کارشناسان ادعا می کنند گران شدن طلا به دلیل روانه شدن سپرده های بانکی به سمت بازار طلاست بنده این ادعا را رد می کنم. در رصد بازار طلا در طی هفته های گذشته چنین مساله ای وجود نداشته است و سپرده گذاران به دلیل کاهش نرخ سود بانکی سپرده هایشان را به سمت بازار طلا هدایت نکرده اند از این رو با قطعیت عرض می کنم گرانی سکه و طلا ناشی از هدایت سپرده ها به سمت بازار طلا نیست بلکه با نوسانات ارزی کشور ارتباط مستقیمی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.