یزد- رئیس مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت گفت: مهمترین پیوندی که از فرد زنده انجام می شود، پیوند کلیه بوده ودر سال گذشته ۲ هزار و ۴۷۷مورد پیوند کلیه در کشور انجام شد.

سال گذشته ۲۴۷۷ مورد پیوند کلیه در کشور انجام شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سعید کاظمینی صبح دوشنبه در آیین آغاز بکار نخستین دوره آموزشی تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی در یزد اظهارداشت: اهدا عضوکلیه در کشور دارای آمار بالایی می باشد و پیوند این عضو در سالهای گذشته پیشرفت کرده اما هنوز تعداد زیادی بیماران دیالیزی در نوبت پیوند قرار دارند.
وی افزود: نخستین پیوند کلیه در کشور در سال ۴۷ صورت گرفت و  در سال ۶۳ نخستین بخش این پیوند در کشور تاسیس شد و اکنون تعداد بخش های پیوند کلیه به ۳۰ مرکز رسیده است.
این مسئول با بیان اینکه پیوند کلیه یکی از باسابقه ترین فعالیت های پیوند عضو در ایران بوده گفت : از سال ۴۷ تاکنون افزون بر ۴۴ هزار و ۴۹۷ مورد پیوند کلیه در کشور انجام شده که دو هزار و ۴۷۷مورد آن مربوط به سال گذشته است.
وی خاطرنشان ساخت: در دو سال گذشته افزون بر ۶۰ درصد بیماران نیازمند پیوند کلیه که کمتر از ۱۸ ماه در لیست انتظار بودند و  زمان انتظار برای پیوند کلیه در کشور بین ۱۲ تا ۱۸ ماه می باشد.
رییس مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، افزود: اولین پیوند قرنیه کشور نیز به سال ۱۳۱۴ برمی گردد و تاکنون افزون بر ۵۰ هزار مورد پیوند در این زمینه در سطح کشور با موفقیت انجام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.