مشهد- در «بی کران» عاشقی باید محو شد، زلال، زلال بود تا بتوان این عشق را معنا شد. آن زمان زیر باران معرفتش، می‌توان در آرامش‌های بسیار آرام، آرام قدم زد.

«بی کران» تماشاچی را به زیارت امام مهربانی‌ها می‌برد

قدس آنلاین-گروه استان ها-سرورهادیان: «بی کران»، قصه آدم‌های صادق است که گوهر دلشان مثل کلامشان بی ادعاست.

نمایش «بی کران» نوشته علی جوانمرد و به کارگردانی احمد طاهونچی است و دراین نمایش هنرمندان پیششکسوت تئاترشهرمان علیرضا سوزنچی، محمد تقی نژاد، علی جوانمرد، حسن قصابیان به ایفای نقش می‌پردازند.

قصه‌ای بر اساس واقعیت

نویسنده این نمایش درگفت و گو با خبرنگار ما درخصوص این قصه می‌گوید: این نمایش روایت پیرمرد روستایی است که از ناحیه پا دچار مشکل جدی است و نمی‌تواند براحتی راه برود. او برای گرفتن شفا از امام رضا(ع) به حرم می‌آید و سراغ او را از یک خادم می‌گیرد و...

علی جوانمرد در ادامه علت انتخاب این سوژه را برای به صحنه آوردن چنین بازگو می‌کند: این نمایش براساس مستندات موجود در آستان قدس رضوی در بخش شفا یافتگان انتخاب شد و در ابتدا برای شرکت درجشنواره نوشته شد و توانست در دو جشنواره بسیج گرگان و تئاتر رضوی جیرفت بدرخشد.

وی خاطرنشان می‌سازد: باتوجه به مناسبت‌های این ایام با گروه تصمیم گرفتیم این نمایش را برای اجرای صحنه‌ای آماده کنیم و تمرینات را شروع کردیم و خوشبختانه شرایط اجرای آن نیز مهیا شد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر تأکید می‌کند: این نمایش کاری دلی است که همه گروه تلاشمان را انجام داده‌ایم تا گوشه‌ای از دریای «بی کران» کرامات امام مهربانی را نشان دهیم.

زیارت از نوع نمایش

کارگردان این نمایش نیز توضیح می‌دهد: قصه در صحن حرم، مقابل پنجره فولاد اتفاق می‌افتد و به باورها و اعتقادات مردم می‌پردازد. اعتقاداتی که هرکسی، بنا به حسش می‌تواند از این دریای بی انتها سهم خودش را بگیرد و...

احمد طاهونچی می‌افزاید: با این نمایش به نوعی تماشاچی را به زیارت می‌بریم و همه سعی مان را برای برقراری این ارتباط به کار بسته‌ایم.

 این هنرمند پیشکسوت شهرمان تصریح می‌کند: این نمایش در اجراهای جشنواره‌ای با استقبال بی نظیر روبه رو شد تا جایی که در طی نمایش، اشک‌های مخاطبان که دلشان را به توجه آقا امام رضا(ع) سپرده بودند، مشهود بود و درانتهای این نمایش، شمار زیادی از مخاطبان، متقاضی بودند که از لباس نقش خادم و یا پری از کبوتر نمایش را به عنوان تبرک از طرف امام مهربانی‌ها داشته باشند.

وی اذعان می‌دارد: مهیا شدن برای اجرای عموم را نوعی طلبیده شدن از طرف امام رئوف می‌دانیم. این نمایش به شیوه رئال انجام می‌شود و همه تلاش‌مان را طی ۵۵ دقیقه برای برقرار حس خوب بین تماشاگر و امام مهربانی‌ها به کار گرفته‌ایم.

 شفاعت امام حسین(ع) با نقشم

علیرضا سوزنچی هم بازیگر نقش پیرمرد روستایی می‌گوید: به ایفای نقش پیرمرد روستایی خوش قلبی می‌پردازم که برای گرفتن شفا به حرم مشرف می‌شود و می‌خواهد از نزدیک با خود امام رضا(ع) صحبت کند و...

این هنرمندپیشکسوت شهرمان در ادامه می‌افزاید: در همه این سال‌ها در حرفه بازیگری سعی کرده‌ام، ایفای نقش در کارهای مذهبی را هم داشته‌ام.

وی می‌گوید: سال‌هاست در ایام عزاداری در نمایش خورشید کاروان نقش فرمانده گروهی که خانواده امام حسین(ع) را به طرف مدینه و به دیر نزد راهب می‌برد، دارم.

 این بازیگر تلویزیون و سینما خاطرنشان می‌سازد: این نمایش ۱۲ سال متوالی است که در این ایام اجرا می‌شود و وصیت کرده‌ام، پیراهنی را که در این نمایش می‌پوشم، همراه من برای آخرت راهی‌ام کنند تا شاید آنجا شفاعت مرا کند و امام حسین(ع) نظری به من هم داشته باشند.

شایان ذکراست، نمایش «بی کران» در تماشاخانه اشراق – ساعت ۱۸:۳۰از ۱۳ مهر ماه هرشب اجرا می‌شود و در صورت استقبال، تمدید خواهد شد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به آهنگساز این نمایش مهدی حسنی و مجری طرح، مسعود حکم آبادی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.