مشهد- رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از تشکیل تیم‌های حقیقت یاب در حوزه آب استان خبر داد.

تشکیل تیم‌های حقیقت یاب در حوزه آب خراسان رضوی

قدس آنلاین-هادی زهرایی:رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با قدس گفت: در حوزه بالابردن نرخ بهره وری مشکل قانونی نداریم، بلکه مشکل نظارت وجود دارد؛ از این رو مجلس شورای اسلامی نیز به گونه‌ای عمل می‌کند که در جلسات علنی و غیر علنی، حوزه نظارتی مجلس افزایش پیدا کند تا بتوانیم از وضع موجود بهترین استفاده را کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه آب به صورت کلان دارای مشکل هستیم، اما به صورت جزئی مشکل مدیریتی داریم. ما یکطرفه تصمیم می‌گیریم که در نگاه اول به کشاورزان آموزش بدهیم، امکانات و تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم و سپس با توجه به آموزش و امکانات داده شده، نسبت به کاهش سهمیه آب کشاورزان اقدام کنیم.

در نگاه دوم نیز ابتدا چاه را هوشمند سازی می‌کنیم و پول آن را نیز از کشاورز می‌گیریم و بدون هیچ آموزش و امکاناتی، بهره برداری از آب کشاورزی را نصف می‌کنیم که این نگاه، نگاه کارآمد و سازنده‌ای نیست، بلکه جزیره‌ای است.

رضا شیران خراسانی افزود: ما مشکل آب را حل می‌کنیم، اما مهاجرت از روستاها به شهر و حاشیه نشینی را ایجاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه صندوق توسعه ملی این موضوع مطرح بود که آیا برای آینده می‌خواهیم، دلار نگه داریم یا پدر سالم را نگه داریم؟ و ما فرض کنیم که صندوق توسعه ملی دلارهای زیادی داشته باشد، اما پدر آینده معتاد و بیکار باشد. چه فایده‌ای دارد؟ این دلار زمانی ارزش دارد که برای انسان با محوریت انسانی بر مدار اسلامی حرکت کند. ما بخشی را در نظارت باید حل کنیم که این کار را شروع کرده‌ایم.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی ماه جاری، جلساتی با معاونین وزارت نیرو و مدیران استانی در حوزه آب در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم که مقرر شد، کمیته‌های حقیقت یاب تشکیل شوند و آماری را که نمایندگان ارائه می‌دهند، بررسی کنند.

شیران خراسانی افزود: در حوزه خروج آب‌های مرزی، متأسفانه از حقابه مردم، میزان زیادی به داخل کشور همسایه می‌رود که ما در این بخش بشدت وارد شده‌ایم تا بتوانیم در بالا بردن نرخ بهره وری تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.