اصفهان- رئیس ستاد نهمین کنگره شهدای ایثارگر و روحانی گفت: آمار شهدای روحانی در استان اصفهان ۵۹۰ نفر است که شامل شهدای روحانی جبهه، شهدای هفت تیر و مجموع شهدای ترور شده، می باشد.

اصفهان ۵۹۰ شهید و ایثارگر روحانی تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه اطلاعات و خاطرات شهدای روحانی نیز باید در قالب کتاب ثبت و ضبط شود، افزود: کتاب هایی در وصف زندگی شهدای روحانی اصفهان به چاپ رسیده است اما باید به این مسئله بیش از گذشته توجه شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که شهدای روحانی مظلوم واقع شده اند تصمیم به برگزاری نهمین اجلاس شهدا و ایثارگر روحانی گرفتیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان یادآور شد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار روحانی در استان اصفهان و ۴ هزار و ۵۰۰ روحانی در کل کشور وجود دارد و آمار شهدای روحانی در استان اصفهان ۵۹۰ نفر است که  فرزندان این روحانیون شامل این تعداد نمی شوند.

وی ادامه داد: آمار شهدای روحانی در استان اصفهان ۵۹۰ نفر است که شامل شهدای روحانی جبهه، شهدای هفت تیر و مجموع شهدای ترور شده، می باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد عظمت روحانییون شیعه را به پیش قدم بودن آنها دانست و گفت: آنها در همان راهی که حضرت امیر المومنین(ع) پیش رفتند، قدم بر می دارند و هیچ راهی را تا خودشان نرفته باشند به مردم توصیه نمی کنند.

وی تصریح کرد: برای کارهای فرهنگی و مذهبی همه دولت‌ها ضعیف عمل کرده‌اند و در اختصاص بودجه‌  در این زمینه کوتاه می‌آیند.

رئیس ستاد نهمین کنگره شهدای ایثارگر و روحانی با تاکید بر اینکه هر سال برای هر استان یک شهید به عنوان شهید برجسته سال از بین روحانیون معرفی می‌شود، گفت: امسال شهید «حسن بهشتی نژاد» به عنوان شهید شاخص استان اصفهان انتخاب شده است.

وی افزود: برگزاری اجلاس شهدای روحانی این پیام را دارد که روحانی شیعه در مسیری که مردم را به سمت آن دعوت می‌کند خود پیشتاز است به نوعی که شهدای روحانی کشور نسبت به دیگر اقشار آمار بالایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.