وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما یک قشر خاکستری داریم که باید به فضای انقلاب نزدیکتر شوند و نوع انتقال مفاهیم به آنان متفاوت از دیگران است.

صالحی: قشر خاکستری باید به فضای انقلاب نزدیکتر شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که عصر امروز(دوشنبه ۱۷ مهر) در محل دبیرخانه شورای نگهبان برگزار شد، گفت: اگر می‌خواهیم یک مناسبت مناسکی تبدیل به یک مناسبت معرفتی و وجودی شود باید پیش زمینه آن را فراهم کرد.

وی افزود: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک فرصت است که در چهل سالگی اهمیت خاص خود را پیدا می‌کند که باید ببینیم برای تبدیل کردن آن به یک مراسم معرفتی و وجودی چه باید کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه یکی از بحث های مهم این است که هفتاد و پنج درصد جامعه ما بعد از انقلاب متولد شدند و هشتاد درصد جامعه از انقلاب خاطره ندارند، اظهار داشت: ما این جمع را جمع یاران انقلاب می‌دانیم اما نسبت آنان با انقلاب باید به یک نسبت وجودی با انقلاب مانند نسل اول شود.

صالحی با اشاره به اینکه بخشی از جامعه جزو رویش‌های انقلاب هستند مانند شهید حججی، خاطرنشان کرد: ما یک قشر خاکستری داریم که باید به فضای انقلاب نزدیکتر شوند و طبعاً زبان و ادبیات خودشان را می‌طلبند و نوع انتقال مفاهیم به آنان متفاوت از دیگران است.

وی افزود: این افراد جمعیت کمی نیستند و به قول آیت الله جنتی فطرت های پاکی هم دارند اما مناسبات ارتباطی با آنان متفاوت از بچه‌های مذهبی است. در حوزه سیاست های کلی مان در آستانه چهل سالگی انقلاب باید دایره مخاطبمان را از ده یا بیست میلیون به هشتاد میلیون نفر گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.