سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به نکاتی که رهبر معظم انقلاب درباره بهره‌برداری ازمراسم عبادی ـ سیاسی حج، ابعاد بین المللی آن ، پرهیز از بازارگردی و استفاده از کالاهای ایرانی مطرح کردند، گفت: در برنامه‌ریزی‌های آینده توجه جدی به این توصیه‌ها ضروری است.

لزوم توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در برنامه‌ریزی‌های حج آینده

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران حج ۹۶ با مقام معظم رهبری افزود: ایشان از اینکه حج امسال با کرامت و عزت حجاج ایرانی برگزار شد اظهار خرسندی کردند و این برای ما موجب سربلندی است.

وی نکات مورد نظرمقام معظم رهبری درخصوص کنگره عظیم حج را حائز اهمیت توصیف کرد و نکات مورد اهتمام ویژه رهبری به حج را یادآور شد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به نکاتی که مقام معظم رهبری درباره بهره‌برداری ازمراسم عبادی ـ سیاسی حج، ابعاد بین المللی آن ، پرهیز از بازارگردی و استفاده از کالاهای ایرانی مطرح کردند، گفت: در برنامه‌ریزی‌های آینده توجه جدی به این توصیه‌ها ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: کمیته‌هایی که برای بررسی نقاط قوت و آسیبهای حج ۹۶ تشکیل شده است اقدامات خود را سرعت بخشیده و برای تحقق نکات مورد نظر مقام معظم رهبری راهکار و برنامه ارائه دهند.

درادامه این جلسه حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت از برگزاری نشست مشترک با مسئولان کمیته‌های کارشناسی حج ۹۶ گزارشی ارائه و تاکید کرد: کارگروهها نکاتی را که حاصل دیدگاه کارشناسان بعثه ، سازمان حج ، کارگزاران ، متخصصان خارج از مجموعه و زائران حج امسال است به صورت  تخصصی بررسی و راهکار مناسب را برای جمع بندی و تصمیم‌گیری نهایی ارائه خواهند کرد.

این جلسه با ارائه گزارش مدیرعامل شرکت شمسا، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت و مسئول دفتر نمایندگی این سازمان درعراق درباره اعزام زائران به عتبات در شش ماهه اول نخست امسال ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با توجه به محورهای مطرح شده بر لزوم بازنگری در تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه و باز تعریف در ساختار کنونی عتبات تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با مهم خواندن مدیریت واحد و نوین در اعزام  زائران به عتبات عالیات ، خواستار پیگیری مسائل این حوزه  به صورت ریشه‌ای شد  و لزوم استفاده از راهکارهای مناسب برای رفع دغدغه ها و تشویق زائران برای سفر به عراق  درچارچوبهای تعریف شده ، قانونی و تحت نظر سازمان حج  و زیارت را یادآور شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.