شیراز _ استاندار فارس گفت: برای خروج از مشکلات به دانشگاه و دانشجویان پناه می برم که در این مسیر دانشگاه ها راه عملی برون رفت از خشکسالی را ارائه کنند.

برای خروج از مشکلات به دانشگاه پناه می برم/ دانشگاه مرکز آزادی

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل تبادار ظهر دوشنبه در مراسم بازگشایی دانشگاه های شیراز افزود: سال تحصیلی نماد آغاز مجدد حرکت و پویایی ملی است.

وی ادامه داد: همزمانی بهار علم و بهار ایثار یادآور علم و عمل است، عاشورا به عنوان کانون شکل گیری هویت شیعه امری فرا تاریخی است و باید همواره خود را عاشورایی بدانیم راه علم آزادی است و مرکز آزادی  نیز دانشگاه است.

استاندار فارس یادآور شد: مسیر توسعه و رفع مشکلات کشور در مسیر دانشگاه ها است و برای رسیدن به این مهم در فارس به دانشگاه رابطه نزدیکی خواهم داشت.

تبادار افزود: نیروی متخصص زیاد و ظرفیت فراوان است اما نیازمند اتحاد و همدلی هستیم که دانشگاه ها باید با بازنگری مسیر خود راه رسیدن به علم و فناوری را طی کنند.

وی افزود: توجه به دانش های نوین و پژوهش محور لازم است و دستگاه های اجرایی استان برای مباحث پژوهشی و علم محور را به دانشگاه های استان واگذار و کارهای خود را توسعه دهند.

استاندار فارس تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی باید کمک کند که عوامل محدودکننده از بین برود و فضا برای فعالیت همگان فراهم گردد.

تبادار تاکید کرد: دانشگاه ها باید در مسیر تجاری سازی دستاوردهای علمی فضای کار دانش بنیان را توسعه دهند و بنا دارم برای رفع مشکلات به دانشگاه پناه ببرم و راه حل را از دانشجویان و اساتید طلب کنم.

وی با اشاره به بحران خشکسالی فارس گفت: دانشگاه ها با ارائه فعالیت های کاربردی نقشه برون رفت از این بحران را ارائه کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.