تبریز- مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در آبان ماه امسال خبر داد.

برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در آبان ماه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین, محمد محمدپور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در خصوص برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بیان کرد: امروزه نمایشگاه تبریز به مهمترین رویداد فرهنگی استان و منطقه تبدیل شده است.

وی گفت:توسعه فرهنگ بسیاراهمیت دارد، فرهنگ در واقع درک و عنصر هویت اصلی ما می باشد و انتظارمیرود جریان توسعه در مجامع عمومی گسترش پیدا کند و مردم به صنایع فرهنگی دسترسی داشته و سبد فرهنگ درخانواده ها جایگاه ویژه ای داشته باشد.

محمدپور ضمن تاکید بر اینکه کتاب نقش مهمی در ترویج فرهنگ دارد، گفت: یکی از شاخص های مهم توسعه فرهنگی اقبال مردم به مطالعه است وباید مطالعه کتاب را به شاخص اصلی خود برسانیم.

وی تصریح کرد:ما مطالعه کتاب را عاملی برای جلوگیری از گسست فرهنگی میدانیم و جامعه فرهیخته ما کتاب رابه عنوان کالای فرهنگی پذیرفته و نمایشگاه در ۱۴سال گذشته باعث خوشنودی مردم شده است.

محمدپوردرخصوص اهداف نمایشگاه کتاب گفت:ارتقای سطح مطالعه،ایجادفضای رقابتی بین ناشران، استفاده ازفکرواندیشه، تعریف کالای کتاب درسبدخانوارها، مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب است.

محمدپور ادامه داد:نمایشگاه از ۲تا۱۷ آبان درمحل نمایشگاه برگزارخواهد شد و علاقه مندان میتوانند از ۱۰صبح تا ۸ شب از نمایشگاه بازدیدکنند.

این مقام مسئول گفت:۲۲هزارمترمربع در اختیار نمایشگاه است و ناشران به عنوان یکی از برجسته های فرهنگی درنمایشگاه به فعالیت خواهندپرداخت.

وی گفت:خانه مطبوعات استان بخش نمایشگاه مطبوعات را برعهده گرفته است و انتظار میرود با حضور گسترده خود توانمندی مطبوعات را نشان بدهند.

محمدپور گفت: از ۱۲ مهرماه ثبت نام ناشران شروع شده وتا ۲۳ مهر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گفت:بن کتاب را به یک میلیاردو پانصدهزار رسانده ایم و افرادی که بن الکترونیکی تهیه کنند از ۲۰درصد تخفیف برخوردارخواهندشد وعلاقه مندان میتوانندبرای تهیه بن به سایت icfi.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی اذعان کرد: بن تا سطح فوق لیسانس و در حوزه سطح یک و دو رقم صدهزارتومان و برای دکترا وبالاتر ۱۵۰ هزارتومان درنظرگرفته شده است.

محمدپور ادامه داد: شاخص مطالعه بسیار متعدد است ورقم مشخصی ندارد امابراساس آمارها، حدود ۷۶ دقیقه درسطح استان برآورد شده وازاین رقم ۱۵دقیقه مختص مطالعه کتاب است و فاصله زیادی باکشورهایی که میزان مطالعه آنها بیش از ۱۰۰دقیقه است داریم.

وی گفت: ازبرنامه های جنبی نمایشگاه میتوان به خانه مطبوعات;نشستهای تخصصی درحوزه کارو تولیداشتغال، معرفی ظرفیت اقتصادی دراستان، شبهای شعر باحضور شاعران استانی و کشوری، قصه گویی، جلسات نقد و بررسی کتاب، اجرای موسیقی و مسابقات را ازبرنامه های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.

محمدپوردرخصوص تاخیردر برگزاری نمایشگاه گفت: اعتراض به حق کتابفروشان استان ازمهمترین دلایل اجرای نمایشگاه درمهرماه بوده است زیرا برگزاری نمایشگاه درمهرماه باعث متضررشدن این صنف می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.