بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه دو بازارچه به صورت یک طرفه توسط دولت افغانستان بسته شده است،گفت: باید به سمتی برویم تا شهرک‌های صنعتی مشترکی بین مرز دو کشور ایران و افغانستان ایجاد شود.

شهرک‌ صنعتی مشترکی بین مرز ایران و افغانستان ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین، بی‌بی عصمت سرفرازی صبح امروز در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان اظهار داشت: امروز فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری خراسان جنوبی و افغانستان با حضور 15 تاجر افغانی بررسی می‌شود که این تجار از ولایت فراه افغانستان به منظور بررسی فرصت‌های اشتغالزایی و اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری به بیرجند آمدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: در مرزهای خراسان جنوبی 3 بازارچه وجود دارد که دو بازارچه به صورت یک طرفه توسط دولت افغانستان بسته شده است و تجار افغانستان می‌توانند در باز شدن دوباره این بازارچه‌ها اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اشتراکات میان ایران و افغانستان گفت: این اشتراکات می‌تواند تسهیل کننده روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دو کشور باشد.

سرفرازی افزود: باید به سمتی برویم تا شهرک‌های صنعتی مشترکی بین مرز دو کشور ایران و افغانستان ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی از قابلیت خوبی در تعامل در حوزه اقتصادی با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان برخوردار است تصریح کرد: باید در حوزه تعاملات به سمتی برویم که تنها صرفاً صادرکننده به کشور افغانستان نباشیم.

وی گفت: بر سر راه سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور مشکلاتی وجود دارد که دولت ایران برای رفع این مشکل طرح توانمندسازی را به صورت پایلوت در خراسان جنوبی اجرا می‌کند.

آمادگی داریم میلیون‌ها دلار در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کنیم

نماینده تجار ولایت فراه افغانستان در خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: 16 سال است که با ایران رابطه تجاری داریم و اگر زیرساخت‌ها و مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی برای تجار افغانستانی فراهم باشد آمادگی داریم میلیون‌ها دلار در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: تجار افغانی برای افزایش سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال حاضر در زمینه تولید مواد بهداشتی و آرایشی آماده سرمایه‌گذاری در ایران و خراسان جنوبی هستند.

نماینده تجار ولایت فراه افغانستان در خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی تجار افغانی در استان خراسان جنوبی موضوع اقامت آنها است که امیدواریم مسئولان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.