زنجان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در سال ۱۳۹۶ برای مطالعه روی پروژه‌های سیلاب‌های محلی ۱۲ میلیارد تومان بودجه مصوب شده است.

بودجه ۱۲ میلیارد تومانی برای مطالعه روی پروژه‌های سیلاب‌ محلی در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، خلیل آقاجانلو بعد از ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی که در سالن جلسات ولایت دادگستری کل استان زنجان برگزار شد، با اشاره به آمار و ارقام در حوزه مصرف آب، اظهار کرد: در همه جهان، کشاورزی بیشترین میزان مصرف آب را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه در بخش آب شرب ۴۰ درصد هدر رفت آب وجود دارد، تصریح کرد: به صورت قطعی نمی‌توان گفت که تنها بخش کشاورزی بیشترین میزان مصرف آب را در اختیار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه این سازمان برنامه‌ریزی خود را روی موضوع سیلاب‌های محلی اختصاص داده است، گفت: در همین راستا ۹۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مطالعاتی در این بخش در نظر گرفته شده است.

آقاجانلو خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ برای مطالعه روی پروژه‌های سیلاب‌های محلی ۱۲ میلیارد تومان بودجه مصوب شده است.

در این جلسه سید رضا موسوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز اظهار کرد: نخستین قربانی مشکلات بحران آب، محیط زیست است.

وی ابراز کرد: در موضوع بحران آب هر بخش به هر طریق سهم خود را برداشت خواهد کرد، ولی محیط زیست در این رابطه نخستین قربانی خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه این سازمان در استان همکاری خوبی را در مورد موضوع آب با دستگاه‌های استان زنجان چون آب منطقه‌ای دارد، گفت: برای حل مشکلات این بخش نیازمند حمایت سیستم قضایی هستیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.