یاسوج- مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش همیاران پلیس گفت: ۳۶ هزار دانش آموز استان در مقطع ابتدایی و متوسطه آموزش های همیار با پلیس را فرا گرفتند و همیار پلیس شدند.

۳۶ هزار دانش آموز همیار پلیس در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هم زمان با هفته نیروی انتظامی همایش همیاران پلیس  با حضور مسئولان انتظامی و دانش آموزان همیار پلیس عصر امروز در سالن همایش های اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزارشد.

۳۶ هزار دانش آموز همیار پلیس

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان مهم ترین سفیران قانون در جامعه هستند، گفت: می توانند با دریافت مسائل مربوط به قانون از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی و انتقال آن به خانواده ها، زمینه فرهنگ سازی و  رعایت قانون را در جامعه فراهم کنند.

وی افزود : در طرح همیار پلیس راهنمایی و رانندگی، دانش آموزان به یاری پلیس راهور آمده و نقش فرهنگی خود را درکاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی ایفا می کنند.

زارع پور گفت: یکهزار و ۳۰۰ معلم نیز به عنوان فرهنگیاران ترافیک فعالیت می کند افزود: از سال تحصیلی جدید طرح پلیس یار نوجوان نیز اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۳۶ هزار دانش آموز استان در مقطع ابتدایی و متوسطه آموزش های همیار با پلیس را فرا گرفتند و به عنوان همیار پلیس فعالیت خود را آغاز کردند.

کاهش تلفات حوادث جاده ای با اجرای طرح همیار پلیس

سردار مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی استان در این مراسم گفت: اجرای طرح همیار پلیس به عنوان یکی از راهکارهای عملی آموزش مقرارت راهنمایی و رانندگی به کودکان با همکاری پلیس راهور و مدیران مدارس و دانش آموزان به اجرا درآمده و می تواند اثرگذاری بسیار مناسبی در کاهش حوادث جاده ای بر جای بگذارد.

سردار انصاری افزود: کارشناسان پلیس راهور در مدارس استان حضور یافته و آموزش های لازم را به دانش آموزان یاد دادند.

وی با بیان اینکه یکی از اثرات اجرای طرح همیار پلیس، کاهش تلفات حوادث جاده ای در استان است، گفت: همکاری بخش های مختلف به ویژه خانواده ها و مدارس نقش بسیار مهمی در کاهش تلفات و حوادث جاده ای دارد.

این مسئول انتظامی بیان کرد: تجربه اجرای طرح همیار پلیس، موفقیت های بسیاری را به همراه داشته و ثابت می کند حضور مردم در مأموریت های پلیس می تواند تحقق اهداف از پیش طراحی شده را میسر کند.

۴۷ نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

پژمان نیک اقبالی معاون امور عمرانی استانداری در ادامه این همایش گفت: اجرای طرح های همیار پلیس، راهور محلی، فرهنگیاران ترافیک و نمونه های راهور بخشی از فرهنگسازی رعایت قانون در جامعه است.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه در استان ۱۳ مرکز امداد جاده ای و ۱۰ پلیس راه نیاز است افزود: در محورهای ارتباطی استان ۴۷ نقطه حادثه خیز وجود دارد که باید برای ایمنی بیشتر جاده ها این نقاط اصلاح شوند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تغییر مکان برخی از مراکز آموزشی و درمانی و اماکن پر تردد که موجب ترافیک شهری شده در اولویت قرار گیرد گفت: در  ۴ سال اخیر ۱۵۰کیلومتر از جاده های ورودی شهرها در استان ۴ خطه شد و ۲۰۰ کیلومتر در دست اقدام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.