آیت الله علم الهدی گفت: رهبر معظم انقلاب کمک های ویژه ای برای بازسازی مناطق زلزله زده داشتند که با توجه به عنایت ویژه ایشان ، سیمان، تیرچه بلوک و مصالح لازم برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده در این زلزله تأمین شده است؛ حتی بسیاری از هزینه‌های خرد در این فرآیند مانند هزینه انتقال مصالح لازم از محل دپو تا محل اجرای ساخت و ساز نیز از امکانات دیگر نهادها مانند بسیج و سپاه و در مواردی هم خود مردم صورت پذیرفت.

کمک ویژه رهبر انقلاب برای بازسازی مناطق زلزله زده

قدس آنلاین- آیت الله علم الهدی گفت: امیدوارم مسئولان در فرایند بازسازی مناطق زلزله زده استان موفق شوند.
به دنبال بهره برداری از ۱۴۰۰ واحد مسکونی روستایی مناطق زلزله زده خراسان رضوی، خبرنگار روزنامه قدس از آیت الله علم الهدی در حاشیه مراسم ویژه هفته نیروی انتظامی، جویای جزئیات ساخت این واحدهای مسکونی شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که به دنبال زلزله ۱۶ فروردین ماه امسال، بازدیدی از مناطق زلزله زده داشتید و در آنجا اظهار امیدواری کردید زلزله زدگان سرمای زمستان را در خانه‌هایشان باشند، آیا این گونه شده است، گفت: من در همان سفر به مردم عزیز و سختی دیده این مناطق عرض کردم بنده به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب و همچنین نهادهای مسئول، به دولت کمک خواهم کرد که بازسازی تا پیش از رسیدن زمستان پایان یابد تا سرما، این عزیزان را اذیت نکند.
امام جمعه مشهد مقدس همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با حضور استاندار خراسان رضوی در روزهای گذشته، ۱۴۰۰ واحد مسکونی روستایی در این مناطق افتتاح شد و مسئولان از رشد ۸۵ درصدی بازسازی در این مناطق سخن می‌گویند، اما آنچه به صورت میدانی مشاهده شده و نظر مردم، چیز دیگری است، نظر حضرت عالی در این خصوص چیست؟ آیا همان طور که استاندار قول داده‌است تا ۱۵ آبان سال جاری، عملیات بازسازی تمام می‌شود؟ افزود: با رهبر معظم انقلاب کمک های ویژه ای برای بازسازی این مناطق داشتند که با توجه به عنایت ویژه ایشان، سیمان، تیرچه بلوک و مصالح لازم برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده در این زلزله تأمین شده است؛ حتی بسیاری از هزینه‌های خرد در این فرآیند مانند هزینه انتقال مصالح لازم از محل دپو تا محل اجرای ساخت و ساز نیز از امکانات دیگر نهادها مانند بسیج و سپاه و در مواردی هم خود مردم صورت پذیرفت. با این اوصاف، امیدوارم مسئولان در اتمام فرایند بازسازی در زمان اعلام شده، موفق شوند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.