بجنورد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به سفر مقام معطم رهبری به خراسان شمالی و طرح موضوع جمعیت و سبک زندگی اسلامی،مدیران و مسیولان باید در خصوص سبک زندگی اسلامی نه تنها در خراسان شمالی بلکه بدر سراسر کشور بازنگری داشته باشند.

مدیران و مسئولان باید در خصوص سبک زندگی اسلامی بازنگری داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی امور عمرانی و طرح های اقتصادی با آستان قدس رصوی اظهار کرد: ارزیابی در خصوص عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی پایبندی به قانون مداری باید در اولویت قرار بگیرد.

وی اخلاق و اخلاق مداری را به عنوان یکی از شاخص های سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه نیز بازنگی صورت بگیرد.

رئیسی افزود: مدیران ما باید در مرحله اول پاسخگوی خداوند باشد و خودرا در محصر خداوند ببیند.

وی پاسخگویی به ارباب رجوع و مردم و دستگاه های اداری و نطارتی را از دیگز مهمترین تفاوت های نطام مدیریتی در ایران عنوان کرد.

تولیت استان قدس رضوی ادامه داد: خود کنترلی در نطام اداری قوی ترین و کارامدترین نطام کنترلی است که هر کسی وظیفه دارد قانون مداری و اخلاق را رعایت کند.

رئیسی با بیان اینکه جایگاه مردم در نطام، جایگاه تشریفاتی نیست افزود: باید نگاه متفاوتی به مردم داشت.

وی تاکیر کرد: در انتخاب نیروها و افراد نطارت بیشتری داشته باشبم و نگاه بخشی و سیاسی در این خصوص کاملا مضر است و فکر و دعدغه همه باید معشیت مردم باشد.

تولیت استان قدس رضوی اظهار کرد: در هر حوزه ای که انگیزه انقلابی و روحیه جهادی و اعتماد به مردم دخیل باشد کار با موفقیت پیش خواهد رفت اما اگر روحیه جوان محوری و انقلابی ضعیف باشد آنجا کار متوقف می شود.

وی در خصوص خط مشی اقتصاد مقاومتی افزود: امروز اقتصاد کشور با مشکل روبرو شده است لذا رهبر انقلاب نسخه کشور را اقتصاد مقاومتی دانستند.

رئیسی ادامه داد: کشور ایران سه هزار کیلومتر ارتباط با دریا دارد و اروپا ارتباط چندانی با دریا ندارد٬ اما ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی اروپا از دریا است در صورتی که کشور ایران تنها دو درصد از این آمار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: رفع محرومیت زدایی ، تسهیل زیارت و مسایل فرهنگی و معرفتی ژایر از مهمترین اولویت های آستان قدس رضوی است.

رئیسی گفت: اقتصادی آستان رضوی بر دو پایه نذر و وقف استوار است و درامدی غیر از این دو مورد ندارد.

مشارکت آستان قدس در تکمیل پروژه ها باعث پیشرفت خراسان شمالی می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:مشارکت آستان قدس رضوی در تکمیل پروژه های ناتمام خراسان شمالی ازجمله سیمان سمنگان باعث پیشرفت این استان می شود.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: حضور حماسی مردم خراسان شمالی در استقبال از مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۹۱ نمادی از حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: به‌رسم سنوات گذشته هرسال مراسمی نمادین به مناسبت سالروز این سفر ارزشمند در استان برگزار می شود تا نعمات این سفر پر خیر و برکت را برای فرزندان و نسل های آینده خود یادآور شویم.

وی با تاکید بر این که سفر مقام معظم رهبری به لحاظ مادی خراسان شمالی را ۲۰ سال جلو انداخت و تحول فرهنگی عظیمی را در استان ایجاد کرد، بیان داشت: این جمله مبالغه نیست و همه شاهد جهش همه جانبه استان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در ۵ سال اخیر هستند.

وی مطرح کرد: امیدواریم سفر تولیت آستان قدس رضوی که همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان اتفاق افتاد، برکات مادی و معنوی خوبی به همراه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: قطعا با مشارکت آستان قدس و همت مدیران خراسان شمالی پروژه های ناتمام استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و روند رونق تولید و اقتصاد در استان ارتقا می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.