بجنورد- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر مقام معطم رهبری به خراسان شمالی بیش از یک هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به استان کمک شد.

 اختصاص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی در پی سفر رهبری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی قوامی در نشست هماهنگی امور عمرانی و سرمایه گذاری استان با مشارکت آستان قدس رضوی اظهار کرد: ظرفیت های خراسان شمالی در تمامی عرصه های فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی بسیار مطلوب است..

وی تصریح کرد: یکی از این ظرفیت ها تولید گل محمدی است که می توان با تولید سالانه ۵۰۰۰ تن گل محمدی و تولید ۵۰۰ تن گلاب از این تولیدات نیاز آستان قدس به گلاب را برطرف کرد و هم چنین موجب اشتغال زایی در استان شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به بالا بودن نرخ سود بانکی دریافت تسهیلات هم اشاره ای کرد و گفت: این موضوع موجب شده است امکان جذب و حضور سرمایه گذاران در استان به خوبی میسر نشود.

وی مطرح کرد: در شاخص تولید ناخالص ملی خراسان شمالی در رتبه سی ام کشور قرار دارد که امیدواریم با بهره‌گیری از برکات عظیم معنوی و مادی آستان قدس رضوی و هم چنین در سایه وحدت و همدلی به رتبه ۱۶ ارتقا پیدا کند.

پیگیری طرح بزرگراه بسطام، شاهرود، بجنورد و مشهد با هدف کوتاه شدن زمان سفر به مشهد مقدس و ارتقای مجتمع دامپروری آستان قدس در اسفراین از دیگر مباحث مورد طرح نماینده اسفراین بود.

وی افزود: می‌توان با مساعدت و همکاری آستان قدس رضوی و ارائه طرح‌های جامع، رتبه خراسان‌شمالی را از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۸ رساند.

قوامی در ادامه به نظام غلط پرداخت یارانه ها در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در طول سال، ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه در خراسان شمالی پرداخت می‌شود درحالی‌که اگر این اعتبار در زیرساخت‌ها هزینه شود عرصه های جدیدی برای توسعه استان گشوده خواهد شد.

وی تأکید کرد: معجزه نظام خلقت در تولید است و بنابراین ما باید به سمت تولید ثروت در جامعه حرکت کنیم. وی از تولیت آستان قدس رضوی خواست، حمایت از محرومان را از نظام مبتنی بر پرداخت یارانه به سوی برنامه های ارتقای تولید و درآمدزایی سوق دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.