سمنان- مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور گفت: با اجرای طرح ملی گیاهان دارویی صادرات این محصول در کشور به ۳.۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

صادرات گیاهان دارویی کشور به ۳.۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین،  پیمان یوسفی آذر در حاشیه نخستین جلسه ستاد گیاهان دارویی استان سمنان اظهار داشت: طرح ملی گیاهان دارویی با حمایت‌های ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی در مراحل نهایی تصویب و صدور مجوز برای اجرا قرار دارد که در چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ملی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب‌شده است خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح صادرات گیاهان دارویی کشور به ۳.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور با اشاره به اینکه این طرح برای اجرا و بهره‌برداری در یک بازه زمانی ۶ ساله انجام می‌شود یادآور شد: این طرح در اقتصاد کشور به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی نوین در جهان شناخته‌شده است.

وی بابیان اینکه استفاده از منابع طبیعی و خروج از زندگی شیمیایی از نیازهای مهم جامعه امروز برای حفظ سلامتی است تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت صنعت گیاهان دارویی در رشد اقتصاد و سلامت مردم نیز مؤثر است.

یوسفی آذر از تاریخچه ایران در استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی گفت و افزود: بالغ‌بر ۲۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح ملی گیاهان دارویی اختصاص‌یافته است که تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات برای تکمیل طرح لازم است.

وی با تأکید بر اینکه ایران از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه تولید گیاهان دارویی و طب سنتی برخوردار است یادآور شد: کشت گیاهان دارویی به‌عنوان یکی از طرح‌های مؤثر در ستاد اشتغال کشور معرفی و تصویب‌شده است.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور از اجرای این طرح در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: تا پنج سال آینده بالغ‌بر ۱۶۰ هزار شغل جدید در راستای اجرای این طرح ایجاد می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.