یزد - دومین جشنواره صنایع برتر با رویکرد اقتصاد مقاومتی با حضور بیش از ۴۰ شرکت فعال دولتی و بخش خصوصی در قالب ۸۰ غرفه، شامگاه چهارشنبه در محل کارخانه جنوب یزد آغاز به کار کرد.

دومین جشنواره صنایع برتراستان یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی آغاز به کار کرد

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، دبیر این جشنواره در گفت و گو باخبرنگاران در خصوص اهداف این جشنواره اظهارداشت: مهمترین هدف این جشنواره تحقق اقتصاد مقاومتی است در شرایطی که کشور دچار رکود و تورم است این جشنواره می تواند با همکاری دانشگاه ها  بیماری های اقتصاد را شناسایی و معرفی کند.

مهدی شیر دل افزود: این جشنواره شکوفایی استعدادها را به دنبال دارد وبرگزاری این جشنواره در راستای اجرای عملی برخی بندهای سیاست‌ های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان مقاوم ایستاده و به دغدغه های رهبری توجه داشتند لذا در این جشنواره تجربایت خود را با یکدیگر در راستای تحقق سیاست های ابلاغی به اشتراک می گذارند و اهداف جشنواره در راستای اقدام به فرامین رهبری و با استناد به سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی است که ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه را به دنبال خواهد داشت.

شیروانی خاطر نشان ساخت: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، ایجاد انگیزه در پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد زمینه مناسب برای افزایش قابلیت‌ها و رشد استعدادهای خلاق و نوآور، ترویج فرهنگ نوآوری و اراده و نهادینه سازی عبارت «ما می‌توانیم» در جامعه و ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه از جمله اهداف این جشنواره است.

وی افزود: در پایان این جشنواره ، ۱۰ شرکت برتر که فعالیت های چشمگیری در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته اند نیز معرفی خواهند شد.

تحقیق اقتصاد مقاومتی مهمترین رویکرد این جشنواره است

رئیس کمیسیون شفاف سازی اقتصاد مقاومتی استان نیز دراین مراسم گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مهمترین رویکرد این جشنوار  است و برای تحقق بندهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی باید تفکر اقتصادی نیز داشته باشیم و متناسب با آن اقدام  عمل کنیم.

محمدحسین فنایی اظهارداشت: تکلیف همه در حوزه اقتصاد مقاومتی روشن است و اکنون زمان آن رسیده که دیگر همه به تکالیف خود عمل کنند.

وی افزود: نباید بدون تفکر و اندیشه کاری را انجام داد و باید بر اساس تفکر نسبت به کاری که قصد آن را داریم و بررسی عواقب و نتایج آن اقدام کرد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن یزد خاطر نشان ساخت: کشور ما در زمینه آب بسیار مشکل دارد اما تفکر اینکه چگونه آب های باران را در همین اندک بارش هم به درستی استفاده و ذخیره کنیم نداریم و این نشان می دهد که چندان در عمل کارامدی نداریم و برای اینکه بحران ها را حل کنیم به اندیشه و تفکر نیز توجه خاصی نداریم .

فنایی تاکید کرد: برای اینکه اهداف محقق شود به تکنیک های اجرایی نیاز داریم که خوشبختانه سازمان بسیج مهندسین در استان یزد تشکیل اندیشکده ای را در دستور کار دارد تا بندهای اقتصاد مقاومتی نیز اجرایی شود.

وی افزود: تفکر استفاده بهینه از بسترهای موجود و منابع باید وجود داشته باشد و بهترین مدل آن نیز استفاده از محلی برای برگزاری نمایشگاه و این جشنواره است که این محل سال ها بلا استفاده بود و مورد توجه قرار نداشت اما امروز نمایشگاهی بزرگ در آن برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.