یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در اقتصاد مقاومتی باید شکوفایی، نوآوری و تولیدات جدید داشته باشیم، و اگر در گذشته به اقتصاد کشور فکر می کردیم امروزه با این معضلات روبه‌رو نمی شدیم.

اقتصاد مقاومتی باید با شکوفایی، نوآوری و تولیدات جدید همراه باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله محمدرضا ناصری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح دومین جشنواره صنایع برتر یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی احساس مسئولیت و جهش فکری است و کشور به تحرک و پویایی و جهشی جدی با روحیه ای امیدوارانه نیاز دارد و باید به شدت در این زمینه احساس مسئولیت شود تا فعالیت ها به صورت منسجم و نتیجه بخش باشد.

وی افزود: مسئولان باید استعدادها را شناسایی درزمینهٔ کاری آن‌ها را حمایت کنند، و افراد مستعد نیز بایستی آستین همت را بالا زده و برای شکوفایی این مرزوبوم تلاش کنند تا به جایگاه مناسب خود دست یابند.

ناصری تصریح کرد: در روایات داریم که هر کس دو روز را مانند هم داشته باشد مغضوب است و این روایت بر همه مسائل از جمله معنوی، دنیوی و علمی نیز دلالت دارد و می رساند که دین اسلام به قدری در پیشرفت دقیق است که فرد مسلمان نباید دو روز را مثل هم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خداوند در درون انسان استعدادهایی نهاده است که باید شکوفا و روشن شود افزود: در وجود ما چیزهایی نهفته است که انبیاء نیز به دنبال بازگشایی وجود انسان از طریق تفکر و تعقل و هدایت انسان بودند و روشن است که انسان به هر چیزی دست خواهد یافت به شرط ان که تلاش کند.

آیت الله ناصری با انتقاد از اینکه هنوز هم به دنبال شکوفایی استعدادها نیستیم و خلاقیت و نوآوری را مورد توجه قرار نمی دهیم گفت: در بسیاری از امور از جمله خودروسازی لنگ می زنیم که با گذشت ۵۰ سال از داشتن خودروسازی در کشور هنوز از بسیاری از رقبا به شدت عقب هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه در این چند سال آن‌ طور که باید و شاید در زمینهٔ اقتصاد به نتیجه دلخواه دست نیافتیم، تصریح کرد: در این رابطه باید با تشکیل جلسات معایب و معضلات را شناسایی و هرچه سریع‌تر برای طرف کردن ایرادات کارهای عملی خود را آغاز کنیم.

امام ‌جمعه یزد یاد آورد شد: باید در وجود صنعت‌گران، مدیران و دانشجویان صنعتی کشور، تحرک، نوآوری و روحیه بالا را به وجود آوریم تا با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌ شده شاهد رشد و بالندگی کشور در تمام زمینه‌ها بالأخص زمینه اقتصادی باشیم.

وی تصریح کرد: در مسئله هواپیماسازی نیز استعدادهایی داریم که مورد حمایت نیست و کسی به آن توجه نمی کند اما اگر در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار بگیریم قطعا به جایگاهی رفیع در عرصه اقتصاد دست خواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد : در صنایع عمومی و مصرفی مردم نیز اگر مانند صنایع نظامی و دفاعی و پزشکی ورود کرده بودیم امروز نباید در چنین وضعیتی قرار داشته باشیم که به واردات فکر کنیم و یا اینکه به دلیل بی توجهی به نوآوری و خلاقیت از تولیدات مشابه خارجی جا بمانیم.

آیت الله ناصری افزود: تولیدکنندگان باید به تولید کالای استاندارد توجه کنند و قیمت تمام شده خود را پایین بیاورند تا توان رقابت و کسب بازارهای بیشتر را داشته باشند و به سود مداوم برسند نه اینکه به صورت مقطعی سود کسب  کنند .

توجه ویژه به مقاوم سازی اقتصاد  ضروری است

 فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این مراسم  با تاکید بر لزوم تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی از نیازهای مهم و روز کشور است در شرایطی زندگی می کنیم که تحریم های متعددی را داشته و داریم پس لازم است توجه ویژه ای به این مقوله برای مقاوم سازی اقتصاد شود.

سردار فتح الله جمیری اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه صنایع برتر در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، لبیک به مقام معظم رهبری است و با توجه به تحریم ها و فشارهایی که امروز بر جمهوری اسلامی وجود دارد اقتصاد مقاومتی از نیازهای مهم و روز کشور است.

وی با بیان اینکه  پیش نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شده افزود: از جمله نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده که به تعداد لازم در این کشور در اختیار داریم و این ثروت عظیمی است که می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی و بندهای ۲۴ گانه آن موثر باشد

این مسئول با اشاره به وجود انبوه سرمایه در کشور تصریح کرد: برخی مواقع سرمایه ها به دلیل ضعف مدیریت هدر می رود که می توان با هدایت آن در مسیر درست به اقتصاد مقاومتی تحقق بخشید.


جمیری  خاطر نشان ساخت: با هوش و ذکاوتی که ایرانی ها دارند هرگاه بر امری اراده کنند به آن می رسند اما با این وجود در بسیاری از مواقع و با وجود نیاز کشورهای همسایه همچون روسیه و قطر به تولیدات ایرانی ، فرصت از سوی بخش های دولتی و خصوصی از دست می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.