مشهد- نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه ترامپ را عَلَم کرده‌اند تا ایران بترسد و امتیاز بدهد، گفت: اروپایی ها می خواهند نقش میانجی گری بین ما و آمریکا را بازی کند اما بصیرت ما این اجازه را از اروپایی ها می گیرد.

بصیرت ما اجازه میانجی گری اروپایی ها را می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد با اشاره به روز بیست و دوم ماه محرم الحرام عنوان کرد: درست در همین ایام و روزها، اهل‌بیت حضرت سیدالشهدا (ع) در قید اسارت مسیر کویر عراق و شام را طی می‌کردند، نگاه عاطفی به سیره اهل بیت(ع) اشتباه است؛ نگاه به سیره اهل بیت(ع) به عنوان یک تاریخ و نقل داستان نیز اشتباه است، اهل بیت(ع) معصوم هستند و سیره و رفتار هر دو برای ما حجیت دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: این‌ها مسائل آموزشی است و آنچه در اسارت اهل بیت(ع) کاملاً متجلی است و در همه جبهه‌ها باید مورد عمل قرار بگیرد اقتدار اهل بیت(ع) و بصیرت آنها بود؛ دو مسئله در جریان اسارت اهل بیت(ع) نمایانگر است؛ یکی شجاعت و اقتدار و دیگری بصیرت. در اسارت اهل بیت(ع) آن که جلوه داشت، همین دو مسئله بود.

امام‌جمعه مشهدمقدس افزود: این‌ها برای ما آموزه است؛ فرزند اهل بیت(ع) را با تازیانه می‌زدند اما التماس نمی‌کرد و ما نیز برابر دشمن نباید التماس کنیم و باید این شجاعت و قدرت را که اهل بیت(ع) در اسارت نشان دادند در سیره سیاسی خودمان نشان دهیم. اکنون در شرایط امروز دو مسئله برای ما لازم است و آن هم شجاعت و بصیرت است.

وی با اشاره به اینکه امروز مقابل عربده‌کشی دشمن ظالم باید شجاع باشیم، افزود: از سوی دیگر نیاز به بصیرت داریم تا عده‌ای برای ما نقش میانجی بازی نکنند و از ما برای دشمن امتیاز بگیرند؛ امروز در دنیا که غرب در مقابل ماست برخی نقش "گرگ" را دارند مثل آمریکا و برخی مثل اروپا و انگلیس نقش "موریانه" را دارند اما هر دو دشمن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.