کرمان-نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان گفت: مسؤولان مذاکره‌کننده ایران در برجام قصد خدمت داشتند اما آمریکا خیانت بزرگی مرتکب شد و به برجام پایبند نبود.

مذاکره‌کنندگان ایران قصد خدمت داشتند اما آمریکا به برجام پایبند نبود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد خاتمی پنجشنبه‌شب در یادواره شهدای روستای هنجروئیه و هشت شهید گمنام مسجد ابوالفضل (ع) با بیان اینکه اینگونه مجالس آرمان‌های شهدا را زنده نگه می‌دارد، اظهار کرد: عزت و استقلال امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون خون پاک شهیدان فداکار است و پیام شهیدان ولایتمداری است و پیام شهیدان کربلا هم همین بود. 

وی با بیان اینکه بی‌تردید دنیای استکبار در شبکه‌های ماهواره‌ای و در فضای مجازی  به‌دنبال تضعیف خط زندگی دینی و امام حسینی (ع) هستند، بیان کرد: یزید زمان خط و فکر آمریکاست، بنابراین آنها که با فضای مجازی سر و کار دارند خیلی مواظب باشند در فضای مجازی در دام دشمنان نیفتند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: دام دشمنان این است که جامعه را از مسجد و نماز جمعه و روحانیت جدا کنند و الگوی ما باید امام حسین (ع) باشد، قهر با نماز و حجاب، قهر با خداست. 

خاتمی گفت: بیعت با شهدا بیعت با فرهنگ شهیدان است و فرهنگ شهیدان فرهنگ معنویت، ولایتمداری و استکبارستیزی است، امیدواریم به شهیدان وفادار باشیم تا سعادتمند شویم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسأله برجام اظهار کرد: ما همه قراردادهای برجام را عمل کردیم اما آمریکا به یک بند قرارداد هم عمل نکرد در طول این چند سال قصه برجام را خیلی‌ها بزک کردند اما امروز همان بزک کنندگان اعتراف دارند که آمریکا عهدشکنی کرده است.

وی افزود: قرار بود دیگر تحریمی نباشد اما تحریم پشت سر تحریم و من معتقدم مسؤولان مذاکره‌کننده ایرانی قصد خدمت داشتند و نباید تندروی داشت اما آمریکای جنایتکار خیانت بزرگی مرتکب شد و پایبند به قرارداد نبود. 

خاتمی بیان کرد: رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا یک ماه است که می‌گوید ما تصمیم خودمان را خواهیم گرفت در رابطه با برجام و چنین و چنان می‌کنیم که یکی تروریستی اعلام کردن سپاه است، چراکه آمریکا از اقتدار سپاه پاسداران در هراس است که این افتخار سپاه است که استخوان در گلو و خار در چشم آمریکا شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حالا فردا یا یک روز دیگر می‌خواهد بگوید که سپاه گروه تروریستی است ما هم به صراحت اعلام می‌کنیم ارتش آمریکا گروه تروریستی است با همان باری که شما سپاه را گروه تروریستی اعلام می‌کنید با همان بار می‌گوییم ارتش آمریکا گروه تروریستی است در این صورت دیگر مسؤولان آمریکا شب‌ها از کابوس موشک‌های ۲ هزار کیلومتری نباید خوابشان ببرد. 

وی اظهار کرد: این سخن، لقمه‌ای نیست که به‌راحتی از گلوی نامردهای دولتمردان آمریکایی فرو برود هزینه بسیار سنگینی خواهند داشت اگر بخواهند سپاه را گروه تروریستی اعلام کنند چراکه سپاه پاره تن این مردم مانند همه نیروهای مسلح است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: پیام شهیدان این است که شعله نفرت را از این جنایتکاران در دلتان برافروخته نگه‌دارید و این شعار مقدس مرگ بر آمریکا از زبانتان نیفتد.

خاتمی به بیان خاطره‌ای از طلبه شهید اصغری در عملیات خیبر پرداخت و گفت: وصیت‌نامه شهدا انسان‌ساز و ولایتمداری از ویژگی‌های بارز شهیدان است، در وصیت‌نامه شهیدان آمده است که من لبیک به ندای حضرت امام خمینی (ره) گفته‌ام که در حقیقت لبیک به سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: معنی پیام شهدا این است وفاداری به شهدا وفاداری به ولایت است و ولایت شاخص است، در اوج فتنه بعضی‌ها در پی این هستند که صورت مسأله را پاک کنند و تا وقتی که سران فتنه توبه نکردند و هوادارانشان آب به آسیاب نریزند بدون تردید فتنه و مقابله با آن باقی خواهد ماند.

خاتمی تصریح کرد. در غیبت امام زمان (عج) حجت شرعی ولی فقیه است و در فضای دروغین و آلوده مجازی که علیه اساس انقلاب کار می‌کنند و می‌خواهند جوانان ما را از ولایت جدا کنند پیام شهیدان این است که مراقب باشید و از ولایت جدا نشوید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.