گچساران- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به عملیاتی شدن ساخت پردیس هنری در گچساران از تکمیل این پروژه بزرگ و مهم تا ۱۸ ماه آینده خبر داد.

پروژه پردیس هنری گچساران در استان و کشور بی نظیر است

امیر حسین نوروزی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: احداث پردیس هنری در گچساران یک ضرورت به جای مانده از قبل است که روز به روز نیاز به آن بیش تر احساس می گردید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران افزود: برای عملیاتی کردن این پردیس نیازمند تیمی همراه و هماهنگ بودیم ولی متأسفانه نبود چنین تیمی مانع از تحقق هدفمان می شد.

نوروزی با اشاره به اینکه وجود پردیس هنری باعث ارتباط هنر و مخاطب می شود افزود: سال ها به عنوان یک هنرمند، عدم وجود پردیس هنری در گچساران را حس می کردم و این موضوع برایم تبدیل به دغدغه شده بود چرا که وجود چنین مکانی، بستر خدمات هنری و فرهنگی را فراهم می آورد.

وجود ۱۷ بخش مختلف در طرح پیشنهادی پردیس هنری گچساران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به زحمات  مسئولان گذشته در خصوص این پروژه، گفت: نمی خواهم منکر زحمات دوستان گذشته در این خصوص بشوم ولی به نظر بنده نسبت به این موضوع مهم غفلت شد.

نوروزی افزود: خوشبختانه در سالیان گذشته به سبب توجه مسئولین و نماینده محترم توانستیم موافقت های لازم در خصوص راه اندازی پردیس هنری را کسب کنیم.

نوروزی با اشاره به وجود ۱۷ بخش مختلف در نقشه این پردیس گفت:  ۱۷ بخش در طرح مطالعاتی پروژه ی پردیس پیشنهاد دادیم که از آن جمله سالن همایش، سینما، سینما تک، تئاتر، پلاتو، کتابخانه، موزه هنری، کنفرانس و مجموعه اداری است.

وسواس و دقت در معماری دلیل زمان بر شدن شروع عملیات

امیر حسین نوروزی با اشاره به زمان بر بودن اجرای پروژه گفت: شاید مقداری شروع عملیات زمان بر بود اما دلیل این موضوع وسواس و دقتی بود که در معماری فرهنگ سرا و مجتمع های فرهنگی و هنری به خرج داده شد.

وی افزود : اقتضای هر فعالیت هنری یک معماری خاص خود را می طلبد که باید با فضای هنری مربوطه همخوانی داشته باشد.

پیش بینی ما تحویل پروژه طی ۱۸ ماه آینده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به روند کار پروژه پردیس هنری گفت: در این دو ماهی که این پروژه عملیاتی شده است عملیات خاک برداری و پی ریزی رو به پایان است و فرآیند اسکلت بندی نیز به نقل از پیمانکار در این هفته آغاز می شود.

نوروزی افزود: ما تصورمان این است که ظرف ۱۸ ماه این ساختمان با شکل پیش بینی شده تحویل گردد.

پردیس هنری گچساران در کشور و استان بی نظیر است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران  اظهار داشت: پردیس هنری گچساران هدیه ای  برای همه ی هنرمندان است و این پردیس کمکی می کند تا آینده ای در خشان در عرصه های فرهنگی و هنری داشته باشیم.

نوروزی در پایان خاطر نشان کرد: این پردیس مهمان سرای بزرگ هنری شهر گچساران خواهد بود و به جرات می توانم بگویم نمونه ای به این شکل در استان و کشور نداریم به گونه ای که پردیس هنری گچساران دارای ۱۰ هزار متر مربع زمین، ۶ هزار متر زیر بنا و  هشت سالن است و دسترسی به آن نیز به واسطه موقعیت مناسب برای همه شهروندان فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.