وزارت دفاع سوریه با اشاره به تسلط نیروهای ارتش و متحدانش بر شهر راهبردی المیادین در استان دیرالزور به تلفات سنگین تکفیری ها اشاره کرد.

شهر راهبردی المیادین به آغوش سوریه بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه و متحدانش موفق به سیطره بر شهر المیادین در دیرالزور شدند. در جریان آزادسازی شهر المیادین از لوث داعش تلفات و خسارات سنگینی به تکفیری ها وارد شد.

وزارت دفاع سوریه بیان کرد: شمار زیادی از داعشی ها کشته شده اند و سلاح و مهمات آنها منهدم شده است. نیروهای ارتش سوریه و متحدانش، در حال تعقیب داعشی ها فراری از شهر هستند و واحدهای مهندسی در حال جمع آوری مین ها و بمبهایی است که تروریستهای در خیابانها و میادین شهر کار گذاشته اند.

تروریستهای داعش از بامداد امروز از شهر المیادین به سوی حومه شرقی دیرالزور از طریق رود فرات فرار کردند کما اینکه برخی دیگر نیز از طریق تنها پل که دو کرانه فرات را به هم ربط می دهد به شرق فرات فرار کردند.

داعش از صبح امروز شهر المیادین را بلاد کفر نامید که نشان دهنده از دست این شهر و آزادسازی آن به دست نیروهای ارتش سوریه ومتحدانش است.

نیروهای ارتش سوریه از روز چهارشنبه گذشته از سمت جنوبی شهر المیادین را به محاصره خود درآورده بودند و مفهوم آن سقوط شهر از نظر نظامی در دست دولت سوریه بود.

شایان ذکر است که شهر المیادین از شهرهای راهبردی استان دیرالزور سوریه و دومین شهر پس از شهر البوکمال در این استان است که قبلا الرحبه نامیده می شد. این شهر در کنار رود فرات و در ۴۵ کیلومتری از شهر دیرالزور در جبهه جنوب شرقی آن واقع شده است. شهر المیادین در دشت حاصلخیز در کنار رود فرات واقع شده است و ساکنان آن به تجارت و کشاورزی اشتغال دارند. آثار تاریخی معروفی از جمله قلعه الرحبه در آن قرار دارد. در جریان جنگ داخلی سوریه، گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در اواخر آگوست ۲۰۱۲ بر این شهر مسلط شدند و در سوم جولای ۲۰۱۳ داعش این شهر را ااشغال کرد.

منبع: العهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.