مجموعه تئاتر شهر و سالن های سنگلج ، هنر و خانه نمایش از آغاز بهار تا پایان شهریور ماه میزبان بیش از ۱۴۵۲۹۲ نفر تماشاگر بوده‌اند.

شهاب حسینی رکورد فروش تئاتر ایران را شکست

به گزارش قدس آنلاین، پس از وقفه‌ای طولانی میزان فروش سالن‌های مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی توسط روابط عمومی این اداره منتشر شده است. در این گزارش از ۱۷ فروردین تا پایان تابستان مدنظر قرار گرفته شده است.

در این گزارش میزان فروش دو سالن خانه نمایش و تالار هنر ارائه نشده است. طبق این گزارش آنچه قابل تأمل است تعداد بالای آثار روی صحنه رفته است. در خانه نمایش، تالار هنر، سالن سایه تئاتر شهر به شکل مرتب دو نمایش همزمان روی صحنه رفته است. همچنین تعداد اندک اجراها در پلاتوی اجرا، تالار سایه و خانه نمایش نیز فرصت برای کارگردانان مختلف را فراهم کرده است. با توجه به ارقام اختلاف فروش نمایش‌ها بسیار است. مجموع فروش «اعتراف» به نظر با تمامی کارهای روی صحنه رفته برابری می‌کند تا سالن اصلی را به جایی چون برادوی شبیه سازد.

همچنین در این مدت رکورد فروش تماشاخانه سنگلج سه بار شکسته شده است.

تئاتر شهر

  • سالن اصلی:

  نمایش «هملت» به کارگردانی آرش دادگر که از ۱۷ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت ۳۱ نوبت اجرا شده میزبان ۱۲۶۲۸ تماشاگر بوده است و مبلغ گیشه آن ۲میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال اعلام شده است.

نمایشنامه‌خوانی «دی‌روز» به کارگردانی علی سرابی نیز که ۵ نوبت در خرداد ماه امسال اجرا شده میزبان ۲۶۹۹ تماشاگر بوده و رقم ۸۶۴ میلیون ریال را در گیشه به نام خود ثبت کرده است

نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی در همین سالن ۷۳ نوبت روی صحنه رفت که با ۴۰۵۷۱ تماشاگر مبلغ ۲۰ میلیارد و ۲۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال را از آن خود کرد.

  • سالن چهارسو:

  نمایش «بوف کور» به کارگردانی ناصر حسینی مهر در ۳۴ نوبت میزبان ۳۵۷۱ تماشاگر شده و مبلغ ۶۹۰ میلیون و ۱۲۵ هزار ریال برای این نمایش ثبت شده است.

نمایش «چل‌گیس» به کارگردانی حسین جمالی نیز که خرداد ماه امسال در سالن چهارسو اجرا شد میزبان ۱۸۴۷ تماشاگر بود. این نمایش ۲۵ نوبت اجرا شده و مبلع گیشه آن ۲۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال اعلام شده است.

نمایش «مده‌آ، فصل دوم» به کارگردانی میلاد نیک‌آبادی در ۲۱ نوبت ماه تیر با ۱۰۶۶ تماشاگر مبلغ ۱۲۰ میلیون و ۵۷۵ هزار ریال را به نام خود ثبت کرد.

در مرداد ماه نمایش «پسران آفتاب» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد با نوبت و میزبانی ۳۷۱۵ تماشاگر، در گیشه به مبلغ ۶۷۵ میلیون و ۹۲۵ هزار ریال رسید.

  • سالن سایه

 نمایش «مرگ آسیدکاظم» به کارگردانی محمد محقق‌منتظری در ۱۶ نوبت و میزبانی ۴۹۲، گیشه  ۴۱ میلیون ریال را ثبت کرد.

نمایش «وارونه» کار همایون حجازی نیز که در همین ایام آغاز شد با ۱۵ اجرا میزبان ۶۸۸ تماشاگر بود و گیشه آن ۷۷ میلیون و ۴۰ هزارریال ثبت شد.

«محفل بی‌عاری» عنوان دیگر نمایش این سالن به کارگردانی سیاوش بهادری‌راد است که در اریبهشت‌ماه روی صحنه رفت و طی ۲۹ اجرایی که انجام داد ۱۶۹۹ تماشاگر داشت. مبلغ گیشه این نمایش یه ۱۹۵ میلیون و ۱۶۰ هزارریال رسید.

«روح جهنمی» به کارگردانی بابک محمدی با ۲۳ نوبت اجرا نیز میزبان ۲۷۴ تماشاگر بوده و مبلغ ۵۱ میلیون و ۴۵۰ هزارریال فروش داشت.

در خرداد نمایش «ترانه‌ای برای تو» به کارگردانی امین ابراهیمی طی ۱۴ اجرایی که در تالار سایه داشت میزبان ۸۲۷ تماشاگر بود که گیشه‌ای ۹۷ میلیون و ۸۸۰ هزارریالی را به همراه داشت.

«هفت روز از تیر شصت» عنوان دیگر نمایش در مرداد ماه سال جاری است که محمد لارتی و شهلایی آن را کارگردانی کردند. این نمایش بعد از ۱۸ اجرا و ۱۱۱۳ تماشاگر به مبلغ ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزارریال دست یافت.

نمایش «چمدان و سگ ملوس» به کارگردانی آلبرت بیگجانی نیز در همین ماه ۱۵ اجرا در تالار سایه انجام داد و میزبان ۴۵۴ تماشاگر بود. برای این نمایش مبلغ ۳۰ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال ثبت شده است.

نمایش «صبح یک روز لعنتی» به کارگردانی حسن باستانی در ۲۹ اجرای خود ۱۳۷۷ تماشاگر داشت و ۱۶۷ میلیون و ۵۲۵ هزار ریال در گیشه به دست آورد.

نمایش «ناتمام» به کارگردانی کهبد تاراج نیز در شهریورماه با پشت سرگذاشتن ۲۳ اجرا ۱۱۲۸ تماشاگر داشته و گیشه آن به ۱۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزارریال رسید.

  • سالن قشقایی

نمایش «شلتر» به کارگردانی امین میری طی ۱۴ اجرای میزبان ۱۵۶۲ تماشاگر بوده و گیشه آن ۲۲۷ میلیون و ۶۰ هزارریال اعلام شده است.

نمایش «بی‌پدر» به کارگردانی محمد مساوات نیز که ۶۴ نوبت اجرا شد میزبان ۷۵۸۲ تماشاگر بوده و در گیشه نیز مبلغ ۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۴۵۰ هزارریال را به نام خود ثبت کرد.

نمایش «رگ و ریشه دربه‌دری» به کارگردانی افسانه زمانی با ۳ اجرا میزبان ۲۶۵ تماشاگر بوده و گیشه آن ۳۹ میلیون و ۹۸۰ هزارریال بود.

نمایش «اتاق» به کارگردانی فاطمه علی‌حسینی که ۱۲ اجرا در این سالن داشت را ۸۲۵ نفر دیدند که در گیشه رقم ۱۱۰ میلیون و ۸۷۵ هزارریال برای آن ثبت شد.

نمایش «صبحانه در غروب» به کارگردانی گلچهر دامغانی ۲۹ نوبت روی صحنه رفت و میزبان ۱۱۲۲ تماشاگر بود که رقم ۱۳۹ میلیون و ۵۰ هزارریال برای آن ثبت شد.

نمایش «اخککندو» به کارگردانی هادی عامل طی ۲۷ اجرا میزبان ۲۳۴۳ تماشاگر بود و مبلغ ۳۷۵ میلیون و ۱۷۵ هزارریال در گیشه داشت.

نمایش «آرسن» نیز طی ۱۷ اجرا، میزبان ۶۶۸ تماشاگر بود و مبلغ ۶۳ میلیون و ۲۵۰ هزارریال را به نام خود ثبت کرد.

نمایش «راشومون» به کارگردانی رضا کوچک‌زاده نیز طی ۱۸ اجرا میزبان ۷۲۷ تماشاگر بود و گیشه آن ۷۴ میلیون و ۸۵۰ هزارریال ثبت شد.

  • پلاتو اجرا

«برلین» به کارگردانی آرین رضایی طی ۳۹ نوبت روی صحنه رفته و میزبان ۲۸۷۵ تماشاگر بوده  و گیشه آن ۳۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزارریال ثبت شد.

نمایش «بوفالو آمریکایی» به کارگردانی سیامک زین‌الدینی نیز طی ۱۱ اجرایی که در پلاتو اجرا داشت میزبان ۳۷۱ تماشاگر بوده و در گیشه ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزارریال داشت.

نمایش «پلاک ۷۲۹» کاری از مهدی کردی در ۵ نوبت اجرا و ۱۱۰ تماشاگر  ۹ میلیون و ۱۵۰ هزارریال در گیشه داشت.

نمایش «به طرز غریبی» کار آوا فیاض نیز ۱۸ نوبت در پلاتو اجرا روی صحنه رفته و ۵۷۳ تماشاگر داشت و مبلغ گیشه آن ۶۲ میلیون و ۳۰۰ هزارریال ثبت شد.

«مایلند» عنوان نمایشی به کارگردانی هومن رستگار بود که ۷ نوبت اجرا شده و ۱۹۲ تن به تماشای آن نشستند. این نمایش ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزارریال در گیشه بدست آورد.

نمایش «ادوارد و ننه» کار پیمان یاحقی نیز ۱۲ نوبت روی صحنه رفته و میزبان ۴۵۹ تماشاگر بود که مبلغ ۴۳ میلیون و ۳۵۰ هزارریال برای آن ثبت شد.

نمایشنامه‌خوانی «فیش آباد»با کارگردانی سیروس همتی ۳ نوبت روی صحنه رفته و ۱۸۵ تن به تماشای آن نشستند که رقم ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال در گیشه برایش ثبت شد.

نمایش «دشمن مردم» به کارگردانی عمادالدین رجبلو در ۱۴ اجرایی که تا هفته اول شهریور ماه انجام داد میزبان ۳۳۱ تماشاگر بوده و رقم ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزارریال برایش ثبت شد.

نمایش «قند خون» به کارگردانی لیلی عاج نیز تا ۵ مهر میزبان ۴۲۹ تماشاگر بوده و مبلغ ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزارریال را در گیشه به نام خود ثبت کرد.

  • کافه تریای اصلی

 نمایش «کافه پولشری» به کارگردانی الهام پاوه‌نژاد ۳۲ نوبت اجرای خود را در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری انجام داده و میزبان ۲۳۹۹ تماشاگر بوده است که مبلغ گیشه آن ۳۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزارریال اعلام شده است.

شهریور ماه سال جاری نیز سارا کریمیان نمایش «خرده‌ریز» را در کافه تریای اصلی اجرا کرد. این نمایش ۱۲ نوبت اجرا شده و میزبان ۵۶۳ تماشاگر بوده است که رقم ۵۹ میلیون و ۵۵۰ هزارریال برایش ثبت شد.

تالار هنر

نمایش «دم پنبه‌ای» به کارگردانی بابک مولانا در  ۳۷ نوبت روی صحنه رفته و میزبان ۲۶۲۸ تماشاگر بوده است.

نمایش «موش تا موش» به کارگردانی رامین کهن نیز که ۵۱ نوبت اجرا شده ۸۱۷۳ تماشاگر داشته است.

«ماجرای ساحل سنگی» به کارگردانی حسین فدایی‌حسین بود که ۳۰ نوبت روی صحنه رفته و ۳۰۵۱ تماشاگر آن را دیدند.

نمایش «ماجرای عروسک‌ها» به کارگردانی محمدامیر انصافی نیز ۳۰ نوبت روی صحنه رفته و ۳۵۶۶ تماشاگر از آن دیدن کرده اند.

نمایش «خانم هزارپا» به کارگردانی ندا حاجی‌بابایی در تالار هنر میزبان ۳۱۳۴ تماشاگر بوده است.

نمایش «رویای ماه» به کارگردانی احسان مجیدی نیز ۲۵۹ تماشاگر داشته است.

تماشاخانه سنگلج

نمایش «خواستگاری» به کارگردانی سید عظیم موسوی که تا ۱۵ اردیبهشت ماه روی صحنه بود ۳۹۴۱ تماشاگر داشته و مبلغ گیشه آن ۴۰۲ میلیون و ۶۹۰ هزارریال ثبت شده است.

نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور نیز که از ۱۸ اردیبهشت تا ۲ تیر روی صحنه بوده را ۴۶۷۳ تماشاگر دیده‌اند و مبلغ گیشه آن ۷۵۹ میلیون و ۴۲۰ هزارریال ثبت شده است.

نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان نیز که از ۵ تیر تا ۸ شهریور در این سالن روی صحنه بوده است را ۱۳۵۳۴ نفر دیده‌اند. برای این نمایش رقم ۲ میلیارد و ۹۰۲ میلیون و ۶۰۵ هزارریال در گیشه ثبت شده است.

خانه نمایش

نمایش «باغ‌وحش شیشه‌ای» به کارگردانی میکائیل شهرستانی ۲۱ نوبت اجرای خود را در فروردین و اردیبهشت خانه نمایش انجام داد و ۶۱۱ تماشاگر از آن دیدن کردند.

نمایش «اندرحکایت یوسف و زلیخا» به کارگردانی منیژه داوری نیز طی ۱۸ اجرا میزبان ۳۱۴ تماشاگر بوده است.

نمایش «شب چراغ» به کارگردانی داوود معینی کیا نیز طی ۱۸ اجرا ۳۴۵ تماشاگر داشته است.

تعداد مخاطبان نمایش «جنون در ۴:۴۸» به کارگردانی علیرضا گرگانی به ۲۱ نوبت از سوی این سالن  اعلام نشده است.

نمایش «همسر چینی» به کارگردانی مرجان قمری با ۱۸ اجرایی که در تیرماه داشته میزبان ۴۴۹ تماشاگر بوده است.

نمایش «مکعب» به کارگردانی علی سلیمانی نیز ۱۹ نوبت روی صحنه رفته که ۶۲۰ تماشاگر نیز از آن دیدن کرده‌اند.

نمایش «پیش خورد» به کارگردانی پوریا گلستانی عنوان دیگر نمایش این سالن است که ۱۷ نوبت به اجرادر آمده و ۲۷۴ تماشاگر داشته است.

نمایش «الف وارد می‌شود» به کارگردانی برکه فروتن که در مرداد ماه ۱۷ نوبت روی صحنه رفته نیز میزبان ۴۶۸ تماشاگر بوده است.

نمایش «شهرک غرب» به کارگردانی سیدحسن حسینی نیز با ۱۶ اجرا میزبان ۶۵۷ تماشاگر شده است.

نمایش «برف سرخ» کار شقایق فتحی که ۱۶ نوبت اجرا شده را ۳۶۵ تماشاگر دیده‌اند. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.