خرم آباد- پیاده‌روی بزرگ جهان تشیع و حضور در مراسم اربعین حسینی یکی از چشم‌گیرترین مراسمی است که همه‌ساله خیل عظیمی از دوستداران اهل‌بیت(ع) و خاندان عصمت و طهارت را بر آن می‌دارد تا با حضوری پرشور عشق و ارادت خود را نسبت به سید و سالار شهیدان ابراز کنند.

لرستان در تکاپوی میزبانی از اربعین

قدس آنلاین-گروه استان ها:  استان لرستان نیز ازجمله استان‌هایی است که مردم و مسئولان آن برای سهیم شدن در این حرکت بزرگ همه‌ساله با برپایی موکب‌های عزاداری حضوری پرشور و منسجم دارند.

ایجاد موکب مشترک

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در این رابطه اظهار می‌کند:  موکب مشترک اوقاف استان‌های لرستان ، مازندران، سمنان و گیلان هم‌زمان با برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در شهر کوت عراق دایر می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی خاک‌باز افزود: موکب اوقاف در کشور عراق به مدت ۱۶ روز از ششم آبان ماه تا ۲۱ آبان ماه امسال و بانام موکب حضرت علی‌اصغر(ع) در کوت عراق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به روحیه جهادی استان‌های مشترک در برپایی و آماده‌سازی موکب اوقاف نیز اظهار کرد: فعالیت و قدم برداشتن در مسیر خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی بدون اجر و پاداش نخواهد بود.

وی بابیان اینکه تدابیر و تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به زائران در کربلا و نجف اندیشیده شده است ، گفت: سال گذشته ۲۳هزار و ۵۰۰ نفر در لرستان ویزای سفر به کربلا دریافت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ هزار نفر درحرکت بزرگ راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

اسکان زائران

دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین لرستان نیز با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ موکب به زوار حاضر در مراسم اربعین حسینی در کربلا و نجف خدمت‌رسانی کردند، اظهار کرد: امسال ۱۰ مدرسه در شهر کربلا برای اسکان پنج هزار زائر و ۶ پادگان نیز در شهر نجف برای اسکان پنج هزار زائر دیگر فراهم‌شده است.

سال گذشته ۲۳هزار و ۵۰۰ نفر در لرستان ویزای سفر به کربلا دریافت کردند که پیش بینی می شود امسال به ۳۰ هزار نفر برسدحجت‌الاسلام هبت الله هاشمی بابیان اینکه تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان زائران فراهم‌شده است اظهار کرد: در همین راستا با توجه به‌پیش بینی گسترده استقبال مردم از پیاده‌روی اربعین، شرایط اسکان ۱۰ هزار زائر این استان در شهرهای نجف و کربلا فراهم‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه اربعین نماد همبستگی تمامی مسلمانان جهان است، عنوان کرد: هرسال این حرکت جهانی ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد لذا همان‌گونه که مقام معظم رهبری حرکت بزرگ اربعین را ضامن بقای کشور دانستند، همه باید در این جریان حضور یابیم تا جریان پربرکت انقلاب اسلامی استوارتر و مقاوم‌تر شود.

سیل ۳۰ هزارنفری

مدیرکل حج و زیارت لرستان نیز خبر از ثبت‌نام سه هزار و ۵۰۰ نفر از این استان برای شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین در سامانه سماح خبر داد.

محمد خسروی  بابیان اینکه تاکنون یکهزارو ۵۰۰ نفر از این تعداد ویزای خود را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: ۳۷ دفتر زیارتی، ۱۶ دفتر خدمات پستی و چهار دفتر موقت و درمجموع ۵۸ نقطه از استان آماده دریافت مدارک ثبت‌نام‌شدگان هستند تا مردم مدارک خود را تحویل داده و ظرف کمتر از سه روز ویزا تحویل بگیرند.

وی بابیان اینکه سال گذشته ۲۳هزار و ۵۰۰ نفر در لرستان ویزای سفر به کربلا دریافت کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال آمار زائرین اربعین به بیش از ۳۰هزار نفر برسد.

خسروی افزود: امسال ویزا به‌صورت انفرادی صادر می‌شود و انتظار ما از مردم این است از طریق دفاتر مجاز اقدام به دریافت ویزا کنند.

به گفته وی تأکید ما بر این است که زائرین به‌صورت گروهی در مراسم عاشقانه اربعین حسینی شرکت کنند که در این صورت از اسکان، اطلاع‌رسانی، تغذیه و خدمات‌رسانی بهتری برخوردار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.