وزیر کشور در ارومیه گفت: دولت های غربی اصرار به ادامه برجام دارند و آمریکا دیگر نمی تواند نظرها را عوض کند.

آمریکا نمی تواند نظرها را در خصوص برجام عوض کند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی بعد از ظهر شنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی اظهارداشت: ما در ایران فراز و نشیبهای زیادی را پشت سر گذاشتیم و حالا بعد از چندین سال دشمنی می بینیم که از نظر دیپلماسی آنقدر پیش رفتیم که جوامعی که تا دیروز مخالف ایران عزیز بودند حالا دولتهای غربی مسر بر ادامه برجام هستند و آمریکا دیگر نمی تواند نظرها رو عوض کند.

وی ادامه داد: گویا رئیس جمهور آمریکا فراموش کار است که به ایران تهمت می زند، حالا به جایی رسیده اند که با ادبیات در حد خود را به کشور ما بیان می کند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ما با سلاح های هسته ای همانطور که مقام معظم رهبری با آن مخالفند، مخالفیم گفت: کشور ما در دوران دفاع است و با فروش میلیاردها دلار سلاح به کشورهای منطقه برای برهم زدن امنیت منطقه مخالف است.

خیالپردازی احمقانه دولت آمریکا با شکست مواجه خواهد شد

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح خیانتها و جنایتهای دولت آمریکا به ملت ایران در تاریخ معاصر پرداخت و گفت: آنها با صحبتهای خود می خواهند بین ملت و حکومت اختلاف ایجاد کنند ولی نمی دانند که خیال پردازی احمقانه آنها همچون گذشته با شکست مواجه خواهد شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اقدامات صلح‌آمیز ایران در سازمان ملل تائید شد هرچند امروز یک فرد نابخردانه در آمریکا اتهاماتی می‌زند که در بسیاری از موارد شایسته خود آنهاست افزود: منشا کودتاها در کشورهای مختلف دنیا به آمریکا باز می‌گردد و حمایت از گروه‌های تروریستی در اقصی نقاط عالم و منطقه و ساقط کردن هواپیمای مسافربری و تحمیل کردن جنگ ۸ ساله به ایران جزو سوابق همین آمریکاست.

وی با اشاره به اظهارات سخیفانه رئیس جمهور آمریکا اظهارداشت: این اظهارات در سراسر دنیا واکنش های زیادی در پی داشت و دیدید که کشورهای مختلف بلافاصله پس از سخنرانی ترامپ دیدگاه‌های وی را رد کردند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: این ملت به عشق اسلام و امام حسین (ع)و به عشق خدمت به دین خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدایتهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب جان خود را فدا کرده اند بدانید اختلاف محال است.

وحدت، انسجام و اقتصاد مقاومتی راهبرد دولت برای مقابله با هجمه ها

رحمانی فضلی گفت: بر خلاف ادعاهای ترامپ، ایران هیچ دخالتی در منطقه نداشته بلکه در برابر یاغی‌گری های گروهای تروریستی که آنها خود ایجاد کردند ایستاده است و مقاومت می‌کند.

وزیر کشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی مردمی و برخاسته از بطن مردم ایران اسلامی است و سخنان اخیر ترامپ روشن کرد که ایران همچون گذشته در مقابل تهدیدات سیاسی و تروریستی می‌ایستد.

وی گفت: تاریخ را تحریف کردن و خلیج فارس را نامی دیگر گذاردن نشانه ضعف است و نتیجه‌ای که از سخنان ترامپ حاصل می‌شود این است که باید اقتصاد مقاومتی استمرار یابد چراکه اقتدار هرچه بیشتر کشور در همین راه و اتکا به وحدت مردم است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود وحدت، انسجام و اقتصاد مقاومتی را به همراه امنیت ملی راهبرد دولت در برابر هجمه ها دانست و عنوان کرد: برای اینکه ما اقتصاد را در بعد امنیتی و سیاسی و اجتماعی و معیشتی ارتقا دهیم باید به اقتصاد مقاومتی که نسخه سشفابخشی که مقام معظم رهبری برای ما تعیین کرده ایم عمل کنیم.

وی مردم را محور اصلی اقتصاد مقاومتی بیان و خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت، سرمایه گذاری، تولید و مصرف باید با تکیه بر توان مردم حرکت کنیم.

عقب ماندگی آذربایجان غربی ناشی از برنامه ریزی و مدیریت نامناسب است

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه  ایران همواره در موضع دفاع قرار دارد چون اعتقادی به تجاوز نداریم و ما حاضریم سلاح تولید نکنیم به ‌شرطی که سلاح‌های هسته‌ای کشورهای مختلف نابود شود اظهارداشت:ما حاضریم سلاح تولید نکنیم به شرطی که ۲۰۰ میلیارد دلار سلاح به منطقه خاورمیانه سرازیر نشود.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به اینکه استانهای مثل آذربایجان غربی در کشور ظرفیت های بزرگ و عظیمی دارند افزود: عقب ماندگی تاریخی آذربایجان غربی ناشی از یک انباشتگی محرومیت انسانی و نیز برنامه ریزی و مدیریت نامناسب است وضعیتی که در بسیاری از استانهای مرزی از جمله کرمانشاه نیز شاهد هستیم.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به منابع طبیعی مناسب، زمین های حاصلخیز، نیروی انسانی متین، با انگیزه و توامند در استان آذربایجان غربی تاکید کرد: رشد هشت درصدی با بودجه عمومی تأمین نمی‌شود بلکه تکیه بر بودجه خصوصی مردم و بنگاه‌های اقتصادی کشور، جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید در دستور کار باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.