بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: نفع استاندارد بیش از مصرف کننده نصیب تولیدکننده می شود زیرا وقتی کالایی از استاندارد مناسب برخوردار باشد می تواند به طور پایدار در صحنه رقابت بازار محصولات حضور داشته و بنابراین سود آن نصیب تولید کننده خواهد شد.

نفع استاندارد بیش از مصرف کننده نصیب تولیدکننده می شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد رضا صالحی با قدردانی از تمامی فعالان عرصه استاندارد، اظهار داشت: اثرات سوء عدم رعایت استاندارد از سوی تولیدکنندگان به مصرف کنندگان می رسد و بنابراین تولیدکنندگان باید بیش از پیش به امراستاندارد سازی محصولات خود توجه کنند.
صالحی افزود: رعایت ایمنی و امر استاندارد سازی محصولات درگام نخست برای حفظ جان خود ماست و با تاکید بر این موضوع امروز حمایت از استاندارد الزامی است.
وی با بیان اینکه هیچ استانداردی بالاتر از قرآن نیست، تصریح کرد: در دین ما صیانت مقدم بر ممنوعیت است و بنابراین در بحث استاندارد رعایت صیانت و خودکنترلی باید ارتقاء یابد.
صالحی در ادامه با تاکید بر اهمیت استاندارد در حوزه دیپلماسی اشاره ای هم به سخنان شب گذشته رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ داشت و در این باره گفت: شب گذشته ترامپ با رعایت نکردن ادب، اخلاق، جغرافیا و تاریخ استانداردهای لازم در حوزه دیپلماسی را زیر پا گذاشت.
استاندار خراسان شمالی افزود: برجام یک توافق بین المللی مابین ایران و گروه ۱+۵ است و بنابراین یک کشور به تنهایی نمی تواند این توافق را کنار بگذارد و سخنان ترامپ نشان داد که او حقوق هم نمی داند.
صالحی بیان داشت: اگر تمامی استانداردها برای تعیین رییس جمهور در تمامی کشورها رعایت شوند و آنان مکلف به رعایت چارچوب قوانین بین المللی، قوانین دیپلماسی، قوانین مذاکره و قوانین مرتبط با جنگ و صلح باشند دیگر شاهد هیچ جنگ و درگیری در جهان نخواهیم بود.
وی اذعان داشت: تغییر تابلوی وزارت جنگ به وزارت دفاع از سوی امام خمینی (ره) از اقدامات تحسین برانگیز ایشان بود و این اقدام از افتخارات جمهوری اسلامی و ما مسلمانان است.
وی تصریح کرد: این اقدام بیانگر این موضوع است که ایران با کسی سرجنگ ندارد و آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود اما در مقام دفاع هر کسی خواستار جنگ با ما باشد آغازگر می تواند باشد اما پایانگر او نیست.
وی با بیان اینکه برای رعایت استاندارد جهانی در حوزه دیپلماسی، صنعت و سایر حوزه ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم داشت، گفت: برخورداری تمامی اقشار از آب شرب کافی از استانداردهای قابل تعریف در جهان امروزی است و بنابراین توجه به این مبحث و تحقق آن از سیاست های استان خواهد بود.
صالحی تعریف یک روستای سبز و ایجاد پارک ویژه بانوان در هر شهرستان و همچنین توجه به مسائل زیست محیطی را از مهمترین سیاست های استان در سال جاری برشمرد. 
در ادامه این همایش معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد کشور هم به اهم موفقیت های این حوزه در سال گذشته اشاره داشت و گفت: در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، ایران به عضویت هیئت مدیره سازمان جهانی استاندارد درآمد.
وحید مرندی مقدم کسب رتبه نخست منطقه در امر استاندارد سازی را از اهداف ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت:خوشبختانه امروز قبل از این تاریخ شاهد تحقق آن هستیم. 
مرندی مقدم با تاکید بر توجه به صنعت حلال با نگاه صادراتی، ادامه داد: امروز بحث استاندار حلال از مباحث مهم مورد مطرح در جهان اسلامی است و ما باید سهم عمده ای از ۲۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی صنعت حلال در دنیا داشته باشیم .
وی با اشاره به فعالیت های کشورهای مختلف از جمله کشورهای اسلامی در زمینه حلال گفت: هر نهاد با مسئولیت پذیری مناسب در زمینه حلال ، بستر لازم در توسعه صنعت حلال در کشور را فرآهم کند.
مرندی مقدم اشاره داشت: با توجه به ظرفیت بالای خراسان شمالی در بخش کشاورزی این استان می تواند نقش مهمی در ایجاد فرآورده های غذای حلال در کشور ایفا کند.
وی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران در بحث گردشگردی حلال از ظرفیت های لازم برخوردار است و امروز بحث ساماندهی و ارتقاء کیفیت های استانداردهای بین المللی مطرح است تا موجب جذب توریسم  یکی از مباحث مهم در بحث گردشگری، شود.
ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین الملی استاندار از رتبه ۲۷ به رتبه ۲۳ ، ارتقاء مباحث مرتبط با استاندارد در صنعت خودرو و همچنین توجه به معیار مصرف انرژی در تجهیزات و صنایع انرژی از دیگر موفقیت ها در این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.