یزد - دومین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های علمی ایران و مجارستان با حضور معاون مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای کارگروه مشترک در دانشگاه یزد برگزار شد.

دومین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های علمی ایران با مجارستان در دانشگاه یزد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس دانشگاه یزد با اشاره به برگزاری نشست اعضای هیأت مجارستان در دانشگاه یزد گفت: این نشست با هدف آماده‌سازی موضوعات و زمینه‌های همکاری دانشگاه‌های کشور با کشور مجارستان برگزار شده است.

دکتر محمدصالح اولیاء افزود: مجموع نتایج نشست و همچنین بازدیدها و تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده است می تواند نقطه ورود دانشگاه‌های کشور به حوزه اروپا محسوب شود و از طریق کشور مجارستان بتوانیم با اروپا تعاملات بین‌المللی ایجاد کنیم.

در ادامه دکتر فرهاد نژادکورکی رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد گفت: در راستای سیاست‌های وزارت علوم در توسعه مراجع ملی، مرجع ملی ایران و مجارستان با حضور حدود ۱۵ دانشگاه به عنوان اعضای کارگروه انتخاب شده‌اند که امیدواریم بتوانیم با توجه به پتانسیل‌های موجود گام‌های اساسی در زمینه توسعه علمی با کشور مجارستان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دو نوع استراتژی در بحث مراجع ملی وجود دارد یکی بحث صادر کردن علم به کشورهای شناخته شده و دیگری استفاده از توسعه‌های علمی کشورهای اروپایی است. در این خصوص رویکرد ما این است که بتوانیم در این راستا حداکثر استفاده را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.