کرمان - استاندار کرمان، گفت: دفتر صدور ویزا نیز در استان راه اندازی شده است و دستگاه های امنیتی رصد می کنند که در این رابطه سوء استفاده ای انجام نشود.

دفتر صدور ویزا اربعین در استان کرمان راه اندازی شده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی، افزود: حضور ایرانی ها در مراسم اربعین حسینی پررنگ است و باید شان زائران رعایت شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه جلسات ستاد هماهنگی اربعین حسینی در استان به صورت مرتب برگزار می شود و هماهنگی و آمادگی کاملی برای اعزام زائران اربعین فراهم شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: پیش بینی می شود مراسم بزرگ اربعین حسینی در سال جاری بهتر از سال های گذشته برگزار شود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه اهمیت گردهمایی بزرگ اربعین حسینی به مردمی بودن آن است، عنوان کرد: شکوه و عظمت اربعین حسینی در حضور پرشور مردم است و مسئولان و نیروهای امنیتی تنها وظیفه تامین امنیت و سازماندهی امور را بر عهده دارند.

وی گفت: درسال گذشته پذیرائی خوبی از کرمانیان در قالب موکب ها انجام شده و استان کرمان در این زمینه پیشگام بوده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال نیز پذیرائی خوبی را در خاک عراق خواهیم داشت.

رزم حسینی افزود: در استان کرمان نیز انتظار داریم با وجود بهره مندی از شرایط خوب، مردم استقبال خوبی از این آئین داشته باشند.

وی ادامه داد: دفتر صدور ویزا نیز در استان راه اندازی شده است و دستگاه های امنیتی رصد می کنند که در این رابطه سوء استفاده ای انجام نشود.
 
درنقل و انتقال زائران از اتوبوسهای مدل بالا استفاده می شود
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان و دبیر ستاد استانی اربعین نیز در این جلسه با بیان اینکه بیمه تمامی زائران الزامی است و در سال جاری سقف بیمه نیز افزایش یافته است، گفت: بیمه ویژه اربعین از ۲۰ کیلومتری مرز آغاز می شود و تا قبل از آن بر عهده بیمه شخص ثالث است.

خلیل همایی راد افزود: به دعوت وزارت کشور مدیران چند استان جنوبشرق از جمله نماینده استان کرمان، بازدیدی از استان خوزستان و مرزهای شلمچه و چزابه داشته اند و قرار است هیاتی به سرپرستی معاونت عمرانی و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی برای راه اندازی قرارگاه دائمی در آن منطقه عزیمت کنند.

وی با اشاره به استقرار کنسولگری در استان کرمان، بیان کرد: از ۱۵ مهرماه جاری صدور ویزا در کرمان آغاز شده و توصیه می کنیم که زائران محترم به صورت گروهی عزیمت کنند تا کار صدور روادید و تشریفات خروج از مرز با سهولت بیشتری انجام پذیرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همچنین در خصوص تدابیر مربوط به حمل و نقل زائران اربعین، گفت: روزانه ۷۰ دستگاه اتوبوس اعزام زائران اربعین را بر عهده خواهند داشت و کرایه های اتوبوس ها نیز نسبت به سال قبل افزایش نداشته، ضمن آنکه به منظور افزایش ایمنی مسافران از اتوبوس های مدل ۸۶ به بالا استفاده خواهد شد.

همایی راد به تشکیل ستاد استقبال در سپاه ثارالله نیز اشاره و عنوان کرد: سپاه ثارالله امکانات و اماکن مربوط به راهیان نور در شلمچه و اهواز را در اختیار زائران اربعین حسینی قرار داده و در شهرستان های فهرج، ریگان، بم، کرمان، بردسیر و سیرجان نیز امکانات لازم برای اسکان و پذیرائی از زائران پاکستانی و افغانستانی فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت هایی که در خصوص ایمنی و امنیت زائران اربعین حسینی وجود دارد، بر لزوم اقدامات آموزشی برای رانندگان، نظارت بر فرایند حمل و نقل و شدت عمل پلیس راه و راهور استان به منظور اعمال قانون نسبت به متخلفان احتمالی تاکید و در خصوص اتوبوس هایی که بیش از ظرفیت مجاز اقدام به سوار نمودن زائران کشورهای همجوار کرده و از مسیر کرمان تردد می کنند، یاد آوری کرد: ماموران انتظامی از حرکت خودروهایی که ایمنی مسافران را به مخاطره می اندازند، جلوگیری خواهند کرد.

دبیر ستاد استانی اربعین همچنین به قوانین و مقررات کشور عراق و حساسیت هایی که نسبت به برخی از داروها وجود دارد و ممکن است توسط ماموران عراقی به عنوان مواد مخدر تلقی شوند، اشاره کرد و خواستار آگاه سازی و اطلاع رسانی به زائران محترم شد تا در جریان این سفر زیارتی با مشکل مواجه نشوند.
همایی راد در ادامه گزارش خود از هماهنگی ستاد عتبات عالیات و کمیته مشارکت های مردمی در راه اندازی ۲۶ موکب از شهرستان های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت، ارزوئیه، انار، بم، رابر، راور، ریگان، شهربابک، عنبرآباد و کهنوج به صورت داوطلبانه و با کمک خیران و علاقه مندان حضرت اباعبدالله الحسین قدردانی و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد عزیمت و بازگشت امن و ایمن زائران حسینی باشیم.
 
آمادگی نیروی انتظامی برای ایام محرم و اربعین حسینی
فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: اقداماتی در حوزه امنیتی و انتظامی قبل از ماه محرم و به صوت ویژه در دهه اول محرم، سیاست گذاری، پیگیری و اجرایی شده و در ادامه برای اربعین حسینی نیز جلساتی با نمایندگان رده های درون سازمانی داشته ایم.
سردار رضا بنی اسدی فر افزود: دستور العملی از ناجا نیز صادر و بومی سازی شده و به شهرستانهای موجود در مسیر زائران اعلام گردیده است.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت محل استقرار اعضای کنسولگری عراق نیز انجام شده است، تصریح کرد: عوامل اطلاعاتی در ایستگاه های بازرسی نیز بررسی های تخصصی را انجام خواهند داد.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه عوامل یگان های تکاوری برای تامین امنیت مسیر فعال شده اند، گفت: هر سال تعدادی از نیروها به مرز غربی اعزام می شوند و امسال علاوه بر یگان تکاوری، یگان ویژه و یگان های تخصصی نیز به مرز اعزام خواهند شد.

وی یادآور شد: رصد کویر را نیز  با استفاده از هواپیما انجام خواهیم داد و در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
 
ثبت نام ۹ هزار نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز گفت: با سیل اطلاع رسانی که از سال قبل آغاز شده، نگاه ها به سمت سامانه «سماح» جلب شده و تاکنون حدود ۹ هزار نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین در این سامانه ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام روح الله صاحبی خاطرنشان کرد: از مجموع افراد ثبت نامی برای ۴ هزار و ۸۳۶ مورد صدور ویزا در استان کرمان انجام شده است.

وی اظهار کرد: صدور ویزا در استان طی ۲۴ ساعت انجام می شود و استان کرمان در این زمینه پیشگام است.
 
تعیین پروازهای ویژه در اربعین حسینی
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان نیز گفت: علاوه بر پروازهای عادی، پروازهای فوق العاده نیز برای اربعین حسینی در نظر گرفته شده و قیمت ها نیز مقطوع و مشخص شده است.

علی قاسم زاده افزود: آژانس های مجاز برای فروش بلیط های ویژه اربعین نیز مشخص شده است تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.
 
آغاز ثبت نام قطعی از افاغنه برای حضور در آئین های اربعین
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان کرمان نیز گفت: پیش ثبت نام افاغنه دارای کارت هویت تا ۲۰ مهرماه سال جاری انجام شده است و سه هزار و ۷۰ نفر تاکنون ثبت نام کرده اند.

حمید شمس الدینی افزود: از روز گذشته ثبت نام قطعی آغاز شده است و این ثبت نام تا ۳۰ مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی برای افاغنه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برای جلوگیری از اعزام های شخصی اتباع بیگانه نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
 
برنامه های ویژه صدا و سیما برای اربعین حسینی
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت رادیو اربعین در صدا و سیمای مرکز کرمان، گفت: پخش گزارشات خبری و زیرنویس های تلویزیونی نیز آغاز شده است.

مرتضی میقانی افزود: برنامه های زمانبندی برای صدا و سیما مشخص شده و مدیران کمیته ها می توانند اطلاعات لازم را به مردم ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های حوزه صدا و سیما از ۱۷ مهرماه آغاز شده و تا آستانه اربعین حسینی ادامه می یابد.

قائم مقام مدیر کل صدا و سیمای مرکزکرمان با اشاره به تاکیدات ویژه برای فرهنگسازی آداب و فرهنگ زیارت، عنوان کرد: در این زمینه نیز میان برنامه های متنوعی تولید شده که در وقت مناسب پخش خواهد شد.
 
اعزام ۵۲۳ نیروی هلال احمر در اربعین حسینی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: امسال ۵۲۳ نفر نیرو از این جمعیت کار خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را انجام خواهند داد.

رضا فلاح افزود: ۵۰۰ نفر از نیروهای این جمعیت  مستقر در پایگاه و ۲۳ نفر شامل پزشک، پرستار و کمک پرستار به عراق اعزام می شوند.

وی با اشاره به آمادگی ۴۳ دستگاه خودرو آمبولانس از سوی این جمعیت برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: ارائه خدمات امداد و نجات، پیشتیانی اورژانس و پشتیبانی بالگردی از وظایف این جمعت است.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان کرمان آمادگی کاملی برای خدمت رسانی به زائران اربعین دارد.
 
تشریح خدمات اورژانس در ستاد اربعین
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کرمان نیز گفت: ۴۶ نفر نیرو و ۱۴ دستگاه خودرو برای خدمات رسانی به زائران اربعین آماده شده است.

سید محمد صابری افزود: ۱۲ تیم بهداشتی و فوریت های پزشکی نیز از استان کرمان به ایلام اعزام شده و در کنار آن ۳۶ نفر نیرو نیز بدون تجهیزات به ایلام اعزام می شوند تا در صورت لزوم خدمات رسانی لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع ۱۴۰ نفر نیرو به ایلام اعزام می شوند، گفت: ۱۴۷ پایگاه فوریت های پزشکی در شرایط عادی در استان فعال هستند که این پایگاه ها در ایام اربعین نیز به فعالیت خود ادامه می دهند و ممکن است تغییر چیدمانی در پایگاه ها داشته باشیم.

صابری تصریح کرد: تمامی بیمارستان ها نیز آمادگی لازم را دارند و در این زمینه کمیته بهداشتی و درمانی ستاد اربعین فردا برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.