شهرکرد-رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد ۴ هزار و ۷۴۸ دانشجو ثبت نام شده اند که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به پنج هزار نیز افرایش یابد.

پیش بینی می شود تعداد دانشجویان در سال جاری به  ۵ هزار نفر افزایش یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرید براتی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی اظهار داشت: واحدهای استانی دانشگاه بر اساس رسالت اصلی سازمان مرکزی به عنوان بازوان اجرایی دانشگاه در استان ها وظیفه سیاست گذاری ،هدایت و ساماندهی آموزش های عالی مهارتی را در استان ها و نظارت بر این آموزش ها را بر عهده دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: واحدهای استانی با انجام نیاز سنجی منطقه ای و استانی و شناسایی نیازهای مهارتی بخش اشتغال و هماهنگی با مسئولین استانی زمینه اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز را با همکاری دستگاه های متقاضی اجرای این دوره ها در بخش دولتی و غیر دولتی فراهم و بر اجرای صحیح این آموزش ها نظارت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: واحدهای استانی دانشگاه خود رأسا مجری دوره های آموزشی نیستند بلکه بر اجرای صحیح آن نظارت می‌کنند واحد استانی دانشگاه در چهارمحال و بختیاری از سال ۷۶ به عنوان ستاد استانی و از سال ۸۰ به عنوان واحد استانی وظیفه اجرای مأموریت های دانشگاه را در استان بر عهده داشته است.

براتی افزود: این واحد استانی در پایان سال ۹۵ با دارا بودن تعداد پنج هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو در ۱۳۶ کد رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و تعداد ۱۴ مرکز آموزش علمی کاربردی دولتی و غیر دولتی فعال مشغول به فعالیت می باشد و تاکنون ۱۳ هزار نفر در مقطع کاردانی و ۶ هزار نفر در مقاطع کارشناسی و بالاتر از این دانشگاه فارق التحصیل شدند.

وی بیان کرد: تعداد ۱۱ مرکز فعال در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در حوزه های مختلف فعالیت و همچنین دو مرکز در حوزه کشاورزی، سه مرکز در حوزه صنعت و یک مرکز نیز در بخش خدمات بهزیستی می‌باشند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد ۴ هزار و ۷۴۸ دانشجو ثبت نام شده اند که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به پنج هزار نیز افرایش یابد و همچنین تعداد یک هزار و ۵۰۵ دانشجو در مهرماه سال جاری ثبت نام کرده اند که با توجه به شرایط جدید ثبت نام نسبت به سال گذشته این رقم رشد بسیار خوبی پیدا کرده است.

براتی یادآور شد: سیاست های کلی این دانشگاه کیفی سازی آموزش است و همچنین به مدرسان نمونه مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیون تومان بُن خرید محصولات فرهنگی توزیع کرده ایم.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۱۵ طرح پژوهشی داشتیم هشت مورد اختراع و ۳۶ مورد نیز مقاله به ثبت رسیده و همچنین لازم به ذکر است که مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی به زودی افتتاح و اساسنامه مرکز توسعه کارآفرینی تدوین و نحوه مدیریت نیز در حال رایزنی است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی چهارمحال و بختیاری افزود: برای نخستین بار در سال گذشته جلسه هم اندیشی با حضور مسئولین دانشگاه و همچنین مدرسان برگزار که در این جلسات نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار گرفت که نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.