برخی منابع به محورهای نشست سلیمانیه با حضور رئیس جمهور و رهبران اقلیم کردستان عراق از جمله تعلیق دو ساله نتایج همه پرسی اشاره کردند.

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع مسئول عراقی اعلام کرد که در نشست رهبران اقلیم کردستان در استان سلیمانیه با حضور فواد معصوم رئیس جمهور عراق و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان درباره تعلیق نتایج همه پرسی به مدت دو سال بحث می شود.

این منبع بیان کرد: مهمترین موارد مورد بحث در نشست سلیمانیه تعلیق دو ساله همه پرسی پس از اجماع است. این طرح با هدف ابراز صداقت طرف کردی در گشودن گفتگو با بغداد و کاستن از تنش موجود به ویژه درباره کرکوک است. این طرح همچنین در راستای برآورده کردن برخی خواسته های حیدر العبادی نخست وزیر عراق است و فواد معصوم انرا پس از توافق درباره آن به العبادی منتقل خواهد کرد.

ساعتی پیش نیز نشست رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان عراق در منطقه دوکان در سلیمانیه عراق آغاز شد.

«مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان، فواد معصوم رئیس جمهور عراق و از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان، ««هیرو ابراهیم احمد» همسر مرحوم جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق و «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، «مسرور بارزانی» پسر مسعود بارزانی و «کوسرت رسول علی» از رهبران اتحادیه میهنی کردستان و شماری از اعضای برجسته دو حزب در این نشست حضور دارند.

منبع: السومرية

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.