دُری اصفهانی نانی بود که سیف در کاسه‌ تیم مذاکره‌کننده گذاشت. احتمالاً اگر آقای رئیس‌کل مراتب امنیتی بیشتری را برای استخدام مشاور دوتابعیتی لحاظ می‌کرد، اوضاع بهتر از این‌ها بود.

مورد عجیب دُری اصفهانی؛ اخراجی وزارت دفاع که مشاور سیف شد!/ جاسوس دولت روحانی کجای برجام را سوراخ کرد؟

قدس آنلاین- انگلیسی‌ها کارشان را بلدند؛ چه وقتی با وساطت امثال سِر جان مَلکُم، کلاه فتحعلی شاه را بر می‌داشتند و چه زمانی که به کمک مُشتی جاسوس مثل دُری اصفهانی، برجام را قالب کردند. توافق هسته‌ای اگرچه با ترکمن‌چای قابل مقایسه نیست، مسلماً ولی می‌توانست به‌مراتب بهتر باشد اگر روحانی و دستگاه‌های امنیتی دولتش تمهیدات حفاظتی بیشتری را رعایت می‌کردند. بگذریم از آن‌که وزیر اطلاعات همچنان پیدا شدن جاسوس در تیم مذاکره‌کننده‌ی دولت را باور نکرده و قضیه را انکار می‌کند. علوی قبلاً هم گفته بود بیشتر از حفاظت و مسائل امنیتی، عکاسی و نقاشی بلد است!

ماجرا چیست؟ جاسوس تیم مذاکره‌کننده دقیقاً کدام بخش‌های توافق هسته‌ای را سوراخ کرده؟ دُری اصفهانی به‌خاطر چند مُشت دلار مملکتش را فروخت!؟

مورد عجیب یک جاسوس؛ وقتی کارمند اخراجی وزارت دفاع به عضویت تیم مذاکره‌کننده درآمد!

کارمند وزارت دفاع بود؛ آن هم بخش «مطالبات ایران از آمریکا». می‌گویند در جریان مذاکرات الجزایر (۱۹۸۱) با آمریکایی‌ها حضور داشت. وقتی که هیأت مذاکره‌کننده ایرانی به سرپرستی بهزاد نبوی معاون نخست‌وزیر، مأموریت داشت مسأله‌ی گروگان‌های آمریکایی را دربرابر استرداد اموال بلوکه‌شده حل و فصل کند. بعدها هم به‌رغم استنادات و شواهد محکم اما نتیجه دعاویِ وزارت دفاع اغلب به نفع آمریکایی‌ها تمام می‌شد. برای همین «دُری اصفهانی» در مظان اتهام قرار گرفت و اخراج شد. به کانادا رفت و تابعیت این کشور را هم دریافت کرد.

ترکمن‌چای تا برجام؛ جاسوس دولت روحانی مردم و مملکتش را چقدر فروخت؟

با شروع دولت یازدهم احتمالاً برای ادامه‌ی جاسوسی‌هایش به ایران بازگشت. در بانک مرکزی به‌عنوان مشاور ولی‌الله سیف مشغول به کار شد. بامزه آن‌که آقای رئیس‌کل او را به‌عنوان کارشناس تحریم‌های بانکی به محمد جواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای معرفی کرد. جایی که او بهتر از همیشه می‌توانست برای سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا(MI۶) خوش‌رقصی کند.

شهریور ۹۵ این موضوع مورد سؤال نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد قرار گرفت. اسماعیل سعیدی، نقوی‌حسینی و محمدمهدی زاهدی خطاب به طیب‌نیا نوشته بودند: «فردی دوتابعیتی که با سرویس جاسوسی انگلیس همکاری داشته و در شرکت pwc، مسائل امنیتی- سیاسی ایران را جمع‌آوری و گزارش می‌کرده و قبلاً با نظر حفاظت اطلاعات وزارت دفاع اخراج شده، با تأیید کدام مرجع در تیم اقتصادی و مالی بانکی کمیته اقتصادی برجام منصوب شده است؟»

ترکمن‌چای تا برجام؛ جاسوس دولت روحانی مردم و مملکتش را چقدر فروخت؟

PWC؛ این کمپانی جاسوس‌پرور!

دُری اصفهانی کارمند PWC است؛ یک کمپانی چندملیتی که خدمات مالی و حسابداری ارائه می‌کند. «پی. دبلیو. سی» شبکه‌ای از کارمندان بالغ بر ۱۸۴۰۰۰ نفر در ۱۵۷ کشور دارد. درآمد کل این شرکت ۳۱. ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بوده که بر همین مبنا می‌توان گفت: دومین مجموعه خدمات حسابداری در دنیا است. اقدامات این شرکت برای ماست‌مالی کردن پرونده‌های فرار مالیاتی و تحرکاتی که برای دور زدن قوانین انجام می‌دهد، موجبات بدنامی آنان را فراهم آورده است. تصویر قرارداد آقای جاسوس را با این کمپانی ملاحظه می‌کنید:

ترکمن‌چای تا برجام؛ جاسوس دولت روحانی مردم و مملکتش را چقدر فروخت؟
 

دُری اصفهانی اسناد مکاتبات و انتقال اطلاعات محرمانه را برای PWC انکار نکرده؛ گفته می‌شود این کمپانی از جانب خزانه‌داری آمریکا (OFAC) مأموریت نظارت بر اجرای ترتیبات FATF در ایران را برعهده گرفته است.

جاسوس دولت روحانی کجای برجام را سوراخ کرد؟ / ماجرای دست‌گل سیف!

«شاید اگر کارشناس تیم مذاکره‌کننده جاسوس نبود، برجام می‌توانست تحریم‌های بانکی را مرتفع کند.» موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی بابیان این مطلب گفت: «قطعاً عدم لغو تحریم‌های بانکی در برجام بی‌تأثیر از حضور دُری اصفهانی نیست. یکی از وعده هایی که تیم مذاکره کننده از ابتدا می‌داد و بر آن تأکید کرد «برداشته شدن تمام تحریم‌های بانکی» بود. در عمل اما هیچ‌یک از بانک‌های بزرگ حاضر نشدند تحریم‌های ناجوانمردانه را لغو و ارتباط بانکی برقرار کنند.»

نواقص بانکی برجام مطلب پوشیده‌ای نیست. توافق هسته‌ای قرار بود همه تحریم‌های مالی و بانکی را یک‌جا لغو کند. حسن روحانی روزگاری

دُری اصفهانی البته نانی بود که سیف در کاسه‌ی تیم مذاکره‌کننده گذاشت. احتمالاً اگر آقای رئیس‌کل مراتب امنیتی بیشتری را برای استخدام مشاور دوتابعیتی لحاظ می‌کرد، اوضاع بهتر از این‌ها بود.

می گفت: «ما هیچ توافقی را امضا نمی‌کنیم مگر آن‌که در اولین روز اجرای توافق تمامی تحریم‌های اقتصادی بالمرّه و همان روز لغو شوند.» نشد؛ روحانی و دوستانش توافقی را امضا کرده بودند که نمی‌توانست مشکلات مالی و اقتصادی بانک‌های مملکت را حل کند. آنقدرکه سیف رئیس کل بانک مرکزی هم به اعتراف درآمد و رسماً اعلام کرد دستاورد ایران از ابتدای اجرای برجام «تقریباً هیچ» بوده است.

دُری اصفهانی البته نانی بود که سیف در کاسه‌ی تیم مذاکره‌کننده گذاشت. احتمالاً اگر آقای رئیس‌کل مراتب امنیتی بیشتری را برای استخدام مشاور دوتابعیتی لحاظ می‌کرد، اوضاع بهتر از این‌ها بود. هرچه نباشد از گذشته گفتند: «خودکرده را تدبیر نیست!» با این همه و باوجود قطعی شدن حکم محکومیت جاسوس هسته‌ای، سکوت بانک مرکزی ادامه دارد. سیف تا این لحظه حاضر نشده دربرابر مردم و رسانه‌ها از دست‌گُلی که به آب داده سخن بگوید.

دری اصفهانی مردم و مملکتش را چقدر فروخت؟ / بخاطر یک مُشت «پوند»!

دُری اصفهانی علاوه بر مشاوره در بانک مرکزی، عضو هیأت مدیره‌ی بانک سامان و بیمه آسیا هم بوده است. بگذریم از آن‌که بخاطر عضویت در تیم مذاکره‌کننده هم از وزارت خارجه دستمزد دریافت می‌کرده. با این حساب حتی اگر اتهام جاسوسی وجود نداشت، قوه‌قضائیه وی را به اتهام دریافت حقوق‌های نجومی محاکمه می‌کرد! حقوق ماهانه‌ی دُری اصفهانی از PWC، اما تن‌ها ماهی ۷۵۰۰ پوند انگلیس بوده؛ یعنی تقریباً چهل میلیون تومان! که آن هم مستقیم به حساب یکی از بستگانش در کانادا واریز می‌شده است.

درآمد چهل میلیون تومانی اصفهانی دربرابر دستمزدهای نجومی که در ایران از هیأت مدیره شرکت‌های خصوصی و دولت روحانی می‌گرفته، تقریباً هیچ است! با این همه متهم اعتراف کرده تمام تلاشش را برای اختلال در برجام و گنجاندن بندهای مرتبط با FATF به درخواست MI۶ ایفا کرده. احتمالاً برای همین اعترافات هم دادگاه شرع وی را به جرم «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» و «همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و کانادا» به ده سال حبس محکوم کرده است. ده سال حبسی که بعد از درخواست تجدیدنظر و بخاطر کِبر سن به پنج سال تقلیل یافت.

ترکمن‌چای تا برجام؛ جاسوس دولت روحانی مردم و مملکتش را چقدر فروخت؟

روحانی ادعا می‌کرد می‌تواند تمام تحریم‌های بانکی و اقتصادی ظالمانه را یک‌شبه مرتفع کند. نشد؛ جاسوس‌ها اجازه ندادند. آن‌طور که کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی می گوید خیانت سه نفر از اعضای تیم مذاکره‌کننده به‌وسیله دستگاه‌های اطلاعاتی کشف شده بود، که از این جمع تنها دُری اصفهانی به دام افتاد؛ دو دیگر گریختند. برجام ولی ماند و وبال گردن شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.