از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند تا هزینه دارو و درمان خود کنند اما از آن‌ها خواسته می‌شود فاکتور بیاورند تا هزینه درمانشان پرداخت شود.

حال بازماندگان حادثه هرمزگان خوش نیست

قدس آنلاین- از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند تا هزینه دارو و درمان خود کنند اما از آن‌ها خواسته می‌شود فاکتور بیاورند تا هزینه درمانشان پرداخت شود.

آنچه اشاره شد شرح حال این روزهای جمعی از دانش آموزان دختر مینابی است که ساعت پنج صبح دهم شهریور ماه گذشته اتوبوس حامل آن‌ها در حوالی داراب واژگون شده است و آنان برخلاف ۱۲ نفر از دوستان خود از مرگ حتمی نجات یافته اما به سختی دچار مصدومیت شده‌اند.

«محدثه راه شب» یکی از همین دخترانی است که ۴۳ روز پیش و در آن حادثه تلخ و ناگوار دست و پایش را از دست داده و دچار معلولیت شده است.

او در مراسم چهلمین روز درگذشت دانش آموزان این حادثه به انتقاد از آموزش و پرورش می‌پردازد و می‌گوید: مسئولان ما را به حال خود رها کرده‌اند. هرچه من و پدرم با مدیر کل آموزش و پرورش میناب تماس می‌گیریم کسی جواب نمی‌دهد. انگار ما درگیر دوا و درمان نیستیم. وضعیت مالی ما مناسب نیست اما از پدرم می‌خواهند که فاکتور برایشان ببرد تا هزینه‌های درمانم را پرداخت کنند. این درحالیست که پدرم پول کافی در چنته ندارد تا بتواند بابت دوا و درمانم هزینه کند و بعد با تحویل فاکتور هزینه کرد را دریافت کند. ضمن این که مسئولان در روزهای نخست حادثه قول داده بودند تا تمام هزینه‌های درمان مصدومان را مستقیم پرداخت کنند.

گلایه‌های «محدثه راه شب» بهانه‌ای می‌شود تا با احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تماس بگیریم و آخرین وضعیت مصدومان حادثه اردوی دانش آموزان هرمزگانی را جویا شویم.

او در این باره می‌گوید: بیشتر مصدومان حادثه یاد شده در همان روزهای اولیه در بیمارستان داراب تحت مداوا قرار گرفتند و خدا را شکر الان به زندگی عادی شان برگشته‌اند اما ۳-۴ نفر از آنان دچار مصدومیت شدید و معلولیت شده‌اند که همچنان تحت درمان هستند.

مرادی با اشاره به این که حدیثه شب راه و دیگر دانش آموزانی که در حادثه مورد نظر دچار قطع عضو و... شده‌اند هنوز به وی و دیگر نمایندگان استان در مجلس مراجعه نکرده و درخواستی نداشته‌اند تا پیگیری شود، تصریح می‌کند: درجریان نحوه پرداخت هزینه‌های درمان آنان نیستم یا نمی‌دانم چرا به آن‌ها می‌گویند خودتان هزینه کنید و فاکتورش را بیاورید تا پرداخت شود. بنابر این خوب شد تماس گرفتید تا پیگیر این موضوع شوم.

مرادی با تأکید بر این که پیگیر مسائل و مشکلات خاص دانش آموز مصدوم خواهد بود، در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت آموزش و پرورش حمایت‌های لازم را برای درمان دانش آموزان آسیب دیده می‌کند؟ می‌گوید: این دانش آموزان تحت پوشش سازمان بیمه دانا بوده‌اند و این سازمان هم تعهد کرده است تا تمام هزینه‌های این دانش آموزان را پرداخت کند.

وی از تلاش خود و برخی از نمایندگان مجلس برای بررسی ریشه‌های اصلی وقوع حوادث در اردوهای دانش آموزی خبر می‌دهد و می‌گوید: برای این منظور با ارایه نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس که امضای حداقل ۱۵ نماینده را پای خود داشت درخواست اعمال ماده ۱۱۱ آئین نامه داخلی مجلس را کردیم تا وزیر آموزش و پرورش و همچنین وزیر راه و شهرسازی به مجلس بیایند و درباره اقدامات شان برای پیشگیری و جلوگیری از حوادث مشابه که هر از گاهی در جریان اردوهای دانش آموزی رخ می‌دهد، توضیح بدهد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی همچنین از تهیه شیوه نامه توسط وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی اردوهای دانش آموزی خبر می‌دهد و می‌افزاید:با مطالعه‌ای که از رونوشت ارسالی این شیوه نامه داشته‌ام، می‌توانم بگویم مناسب به نظر می‌رسد و وقوع حوادث در جریان اردوهای دانش آموزی را کاهش می‌دهد.  

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.