سفیر آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه باید مطمئن شویم توافق هسته ای در راستای منافع آمریکا است، گفت: می خواهیم اجازه ندهیم ایران در آینده مانند کره شمالی شود.

اجازه نمی دهیم ایران در آینده مانند کره شمالی شود

به گزارش قدس آنلاین، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با برنامه «Meet the Press» شبکه «اِن بی سی» درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» گفت: ایران کشور شماره یک حامی تروریسم است. به برنامه موشک بالستیک ایران توجه کنید. به همین دلیل است که رئیس جمهور می گوید لازم داریم به آن بپردازیم.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: جامعه بین‌الملل طوری رفتار می‌کنند که گویی برجام آنقدر بزرگ است که نمی تواند شکست بخورد.

هیلی افزود: وقتی جامعه جهانی مسیری را در اختیار ایران قرار داده است که بر اساس آن تهران می تواند در حوزه ارسال تسلیحات و موشک های بالستیک و حمایت از تروریسم همه و همه به نام حفظ این توافق حرکت کند، بعد اینگونه رفتار می کند که گویا (برجام) نمی تواند شکست بخورد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که همیشه این توافقات را بررسی کرده و ببینیم که آیا به بهترین شکل در راستای منافع ما در حرکت است یا خیر.

«نیکی هیلی» در ادامه افزود: هدف ما این است که ایران را پاسخگو بدانیم. برجام برای متوقف کردن برخی چیزهای خاص بود؛ اما ایران برخی چیزهای خاص را متوقف نکرد. رئیس‌ جمهور می‌خواهد با کنگره برای دست یابی به چیز مناسب‌ تری همکاری کند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد: یکی از دلایل ما در راهبرد جدی موضوع کره شمالی است. می خواهیم اجازه ندهیم ایران در آینده مانند کره شمالی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.