بجنورد- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی گفت: ۴۵ درصد پرونده های طلاق این استان قبل از ورود به دادگاه ها توسط این معاونت به سازش ختم می شود.

۴۵درصد پرونده های طلاق خراسان شمالی قبل از دادرسی سازش می شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدابراهیم محجوب در خبرنگاران این استان با بیان اینکه ازدواج در این استان ۲ و شش درصد رشد یافته است گفت: بنا به آمار اداره کل ثبت و احوال استان در ۶ ماه سال جاری پنج هزار و ۵۸۶ فقره ازدواج صورت گرفته است که پارسال در همین مدت پنج هزار و ۴۴۸ فقره ازدواج بوده است.

وی افزود: طبق این آمار در سال جاری ۹۴۹ فقره طلاق به ثبت رسیده است این در حالی که پارسال ۹۲۸ فقره بوده است، طلاق در این استان ۲.۲ درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: طبق آمار ثبت اسناد استان نیز طلاق پنج درصد کاهش و ازدواج ۶.۴ درصد افزایش دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی همچنین از کاهش پرونده های خانوادگی در این استان نیز خبر داد و گفت: در ۶ ماه سال جاری چهار هزار و ۹۲۹ پرونده ایجاد شده است که پارسال در همین مدت در این خصوص چهار هزار و ۹۲۹ پرونده ایجاد شده بود.

محجوب افزود: ۲۵ درصد طلاق هایی که در این استان به وقوع می پیوندد مربوط به دوران دو سال اول زندگی و ۵۰ درصد نیز مربوط به پنج سال اول زندگی است.

وی اظهار کرد: با همکاری جهاد دانشگاهی و بهزیستی برنامه های آموزشی برای افرادی که تقاضای طلاق دارند گذاشته شده که این امر باعث موجب سازش در خانواده ها شده است.

پرونده های ضرب و جرح در خراسان شمالی ۱.۸ درصد رشد یافت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی با بیان اینکه پرونده های ضرب و جرح در این استان ۱.۸ درصد رشد یافت گفت: در سال گذشته هشت هزار و ۲۰۰ پرونده در این خصوص در این استان تشکیل شد، پارسال هشت هزار و ۱۴۳ پرونده ایجاد شده بود.

محجوب با بیان اینکه پرونده های توهین در این استان ۱۶ درصد رشد دارد افزود: در سال ۹۵، ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده در زمینه توهین تشکیل شد.

وی افزود: همچنین پرونده های تهدید بدون سلاح نیز ۵ درصد رشد یافته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش وضعیت جاده بجنورد - جنگل گلستان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه آمار کشته شده ها در این محور زیاد است که دستگاه های مربوطه باید گام های اساسی در راستای کاهش تلفات جاده ای بر دارند.

محجوب اظهار کرد: ۹۶ نقطه حادثه خیز در این محور وجود دارد که توسط دستگاه های مربوط تاکنون نواقص ۲۲ نقطه رفع شده است.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون تصادف منجر به فوت در راه های روستایی استان نیزبیشتر شده که این امرنیز نگران کننده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.