گناباد-رئیس اداره بهزیستی گناباد، مهمترین مشکل نابینایان و کم بینایان این شهرستان رعایت نکردن سهم سه درصدی استخدامی در دستگاههای اجرایی است و از سویی عدم مناسب سازی محیط شهری آنان را آزار می دهد.

عدم مناسب سازی محیط شهری و رعایت نکردن  سهم سه درصدی استخدام معلولین در گناباد

به گزارش قدس آنلاین، علی آراسته در همایش گرامی داشت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) از دستگاههای اجرایی خواست تا در استخدامی خود در برخی کارها که امکان انجام آن وجود دارد، سهمیه ای را به این قشر اختصاص دهند.

وی گفت: در گناباد ۱۲ نابینای مطلق تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، همچنین ۲۵۰ نفر در این شهرستان کم‌بینا و یا دچار معلولیت بینایی هستند که ازاین تعداد ۱۵۰ نفر بیکار و متقاضی کار هستند.

 فرماندار گناباد هم  گفت: برخی از مدیران در این شهرستان به دلایل شخصی قوانین مربوط به معلولان و نابینایان را در حوزه اجرا دور زده و به درستی اجرا نمی کنند.

 محمدعلی نبی: اعمال سلائق شخصی در حوزه اجرای قوانین مرتبط با معلولان، مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده که باید از هر گونه اعمال نظرهای شخصی در این بخش و اجرای قوانین پرهیز کرد.

وی تاکید کرد: باید نگرش مدیران دستگاههای اجرایی گناباد نسبت به معلولان تغییر کند و با همگرایی همه بخشها برای رفع مشکلات این قشر و نابینایان و کم بینایان برنامه جامعی تنظیم و اجرا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.