کرمان - رییس کل دادگستری استان کرمان بر حفظ حرمت قلم و آزادی بیان در مطبوعات تاکید کرد وافزود: رویکرد سیستم قضائی براین بوده است تاجای امکان پای مطبوعات به محاکم قضائی باز نشود.

رویکرد سیستم قضائی استان کرمان برباز نشدن پای مطبوعات به محاکم قضائی

به گزارش قدس آنلاین، یدالله موحد صبح دوشنبه در جلسه تجلیل از اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان کرمان که با حضور منتخبین هیات در محل دادگستری کرمان برگزار شد،اظهار داشت:به رغم فراوانی و کثرت  مطبوعات،خوشبختانه در استان کرمان  خیلی بحث جرائم مطبوعاتی به صورت جدی نداریم .

موحد خاطرنشان ساخت: طی چند سال گذشته مدعی العموم کمتر در بحث جرائم مطبوعاتی ورود کرده است و بیشتر سعی شده است با تذکر مسائل حل وفصل شود وتا جای امکان پای مطبوعات به محکمه باز نشود تا اصحاب رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی آزادی وابتکار عمل داشته باشند.

وی با بیان اینکه عبور  از خط قرمز ها و محدودیت هایی که قانون مطبوعات برای رسانه های مکتوب و مجازی تعیین کرده است جرم تلقی می شود، افزود: خوشبختانه اصحاب رسانه در استان کرمان همواره در رستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده اند و عمده پرونده هایی که تشکیل می شود دارای شاکی خصوصی می باشند . 

وی با اشاره به اینکه قانون گذار در بحث جرائم مطبوعاتی و سیاسی امتیازاتی قائل شده است، افزود: براساس قانون اساسی و قوانین عادی کشور،جرائم مطبوعاتی و سیاسی با حضور هیات منصفه انجام می شود.

رییس شورای قضائی استان بیان داشت: هیات منصفه نماینده اقشار مختلف جامعه است که توسط هیاتی از اقشار مختلف جامعه انتخاب می شود وبه مدت ۲سال به عنوان عضو هیات منصفه در محاکم کیفری شرکت و اعلام نظر می کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: هیات منصفه دادگاه مطبوعات در دو سال گذشته یک روند معقول ومنطقی را پیش گرفت و در بسیاری از موارد موفق در ایجاد صلح وسازش شده است.

مطبوعات استان کرمان در راستای اهداف نظام حرکت می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت:مطبوعات جایگاه خود را شناخته اند و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می کنند.

محمدرضا علیزاده ظهار داشت:بر اساس مستندات و پرونده های موجود در سال های گذشته کمترین مشکل  وتنش را در حوزه مطبوعات استان کرمان داشته ایم.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از عملکرد هیات منصفه دادگاه مطبوعات،عنوان کرد: اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان کرمان طی دوسال گذشته با آرامش کار را دنبال کرده اند.امیدواریم همین روحیه  وفضای کاری ادامه داشته باشد.

شایان ذکر است در ادامه پیشنهاد گردید پرونده های مطبوعاتی قبل از رسیدگی در  دادگاه مطبوعات شورای حل اختلاف مطبوعات برای رسیدگی و حل وفصل ارجاع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.