دیشموک- یکی از بزرگترین مساجد روستایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینی به مساحت هزار متر مربع و در دوطبقه با حضور مسئولان و اهالی روستای «کلات» دیشموک افتتاح شد.

بزرگترین مسجد خیرساز روستایی دیشموک افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بزرگترین مسجد خیرساز روستایی و یکی از بزرگترین مساجد روستایی کهگیلویه و بویراحمد در روستای «کلات» دیشموک با حضور عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، علی پوزش فرماندار کهگیلویه، حسن امیریان بخشدار دیشموک و حیات پرواز چاروسا، امام جمعه دیشموک، رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و جمعی از مسئولان و اهالی روستای کلات افتتاح شد.

مسجد روستای کلات دیشموک یکی از بزرگترین مساجد روستایی کهگیلویه و بویراحمد است

حجت الاسلام برازش مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در این آیین ضمن تأکید بر اهمیت و پاداش اخروی ساخت مسجد و ضمن تشکر از خیران بانی این مسجد، گفت: مسجد صاحب الزمان(عج) موقوفه کربلایی سید مهدی علوی فر از خیرین عزیز است و  یکی از بزرگترین مساجد روستایی در استان به شمار می رود.

 مسجد بنایی مقدس در جهت تقویت اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی

سید عنایت اله موسوی خیر اهداء کننده زمین و از سادات روستای کلات در حاشیه برگزاری آئین افتتاح این مسجد اظهار داشت: هدف ما تقویت برنامه های فرهنگی و مذهبی در منطقه است.

وی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کهگیلویه خواست تا در جهت حل مشکلات روستا اهتمام جدی ورزند.

مشکلات روستا پیگیری می شود

عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از بانیان این مسجد گفت: این کار زمینه گسترش برنامه های فرهنگی و مذهبی را فراهم خواهد کرد.

هاشمی پور به مردم روستا وعده داد طی هفته های آینده سفری اختصاصی جهت پیگیری مشکلات منطقه خواهد داشت.

سادات پیش قدم برای اقدامات خیرخواهانه

سید محمد علی علوی فر خیر و بانی بنای این مسجد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: این مسجد در زمینی به مساحت  یک هزار متر مربع و در دو طبقه بنا شده است.

وی افزود: طبقه همکف ۲۰۰ متر و طبقه بالا ۴۵۰ متر و دارای سرویس بهداشتی و وضوخانه مجزا مختص برادران و خواهران و یک واحد آشپرخانه به متراژ ۲۶ متر مربع است.

علوی فر گفت: حدود یکسال کار ساخت این مسجد طول کشیده است.

این خیّر نیکوکار تصریح کرد: ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت این مسجد هزینه شده است.

وی هدف از ساخت این مسجد عظیم در روستای کلات دیشموک را جلب رضایت اللهی عنوان و خاطرنشان کرد:  همیشه از خدا ی متعال خواستم که پایه گذار کار خیری باشم.

این خیر نیکوکار که از سادات امامزاده میرسالار(ع) است، گفت:‌ سادات می بایست در انجام کارهای خیر پیش قدم باشند و از دیگران سبقت بگیرند.

وی همچنین بیان داشت: ۷۵۰ متر از زمینی که مسجد در آن احداث شد از طرف خانواده سید عنایت الله موسوی از سادات منطقه اهدا شده و ۲۵۰ متر هم توسط خودم خریداری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.