مسئول فنی مرکز گامانایف ایران با اشاره به این مطلب که سالانه ۲ تا ۳هزار بیمار سرطانی درکشورنیازمند خدمات گامانایف هستند، گفت:آثار تحریم باعث شده نتوانیم ازخدمات دستگاه گامانایف استفاده کنیم.

آثار تحریم ها بر روند درمان بیماران سرطانی در ایران

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مزدک عالیخانی در نشست خبری که در مرکز گامانایف ایران برگزار شد، اظهار داشت: سالانه حدود هزار بیمار سرطانی باید تحت خدمات گامانایف قرار می گرفتند اما مساله تحریم ها باعث شده تنها مرکز گامانایف ایران از ارائه این خدمات به بیماران محروم شود.

این جراح مغز و اعصاب با اعلام این مطلب که تاکنون ۹ هزار نفر از بیماران سرطانی در مرکز گامانایف ایران از خدمات درمانی برخوردار شده اند، افزود: در یک سال و نیم گذشته که نتوانستیم از دستگاه گامانایف استفاده کنیم قریب به ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از دریافت این خدمات محروم شدند.

به گفته عالیخانی، هزینه استفاده از خدمات دستگاه گامانایف در کشور ترکیه بین ۷۵۰۰ تا ۸ هزار دلار و در آلمان ۱۲ هزار دلار برآورد می شود در حالی که تا زمانی که دستگاه گامانایف در کشور ما فعال بود هزینه بیمار حداکثر هزار و ۵۰۰ دلار بود که آن را بیمه ها پوشش می دادند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه گامانایف در این مرکز موجود است اما امکان واردات منبع کوبالت از شرکت سازنده آن که در کانادا قرار دارد اما توسط شرکت های آمریکایی خریداری شده وجود ندارد، گفت:  متاسفانه این شرکت انحصاری بوده و امکان خریداری منبع کوبالت از کشور دیگر امکان پذیر نیست.

وی افزود: شرکت کانادایی قریب به یک سال و نیم است که موضوع درخواست ما را به خزانه داری آمریکا داده اما هنوز پاسخی از خزانه داری آمریکا دریافت نکرده ایم.

در ادامه دکتر علیرضا زالی عضو هیات علمی مرکز گامانایف ایران با عنوان این مطلب که گامانایف یکی از روش های جنبی رادیوتراپی است، افزود: گامانایف نوع خاصی از درمان سرطان است که کمترین عارضه را برای بیمار دارد به طوری که بافت دچار اشکال بیولوژیک درمان می شود و بافت های سالم آسیب نمی بیند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.