اصفهان- رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان گفت: مردم ایران به تمام جهان نشان دادند که محتاج هیچ کشور و قدرتی نیستند و می توانند محکم روی پای خود بایستند.

ایران محتاج هیچ کشوری نیست/صنعت گردشگری اصفهان پیشرفته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، راحله حمیدخان درانی در دیدار با استاندار اصفهان اظهارداشت: تمام دنیا باید همزیستی مسالمت آمیز، هنر، فرهنگ، خلوص و زیبایی را از اصفهان یاد بگیرند و شما مردم ایران به تمام جهان نشان دادید که محتاج هیچ کشور و قدرتی نیستید و می توانید محکم روی پای خود بایستید.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان اینکه صنعت گردشگری اصفهان بسیار پیشرفته است، تصریح کرد: ما خواستار این هستیم که این صنعت نیز به ما انتقال داده شود و در این رابطه با استاندار این ایالت برای فراهم سازی زمینه ی این تبادلات مذاکره خواهم کرد.

راحله حمیدخان درانی خواستار همکاری در زمینه های علمی، تبادل دانشجو و پزشکی و توسعه همکاری فرهنگی با اصفهان شد و افزود: درخواست ما این است که دانشجویان بلوچستان در دانشگاه های اصفهان مشغول تحصیل شوند و همچنین ساخت مدارس خاص در بلوچستان از دیگر درخواست های مردم بشمار می رود.

تمام دنیا باید همزیستی مسالمت آمیز را از اصفهان یاد بگیرد

وی خاطرنشان کرد: تمام دنیا باید همزیستی مسالمت آمیز، هنر، فرهنگ، خلوص و زیبایی و تمیزی را از اصفهان یاد بگیرند و شما مردم ایران به تمام جهان نشان دادید که محتاج هیچ کشور و قدرتی نیستید و می توانید محکم روی پای خود بایستید.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان ادامه داد: مردمان ایران، مردمانی بامحبت و فرهنگی هستند که عمق فرهنگ و تمدن خود را به جهان نشان داده اند.

رفتار مردم اصفهان باید الگوی مردم جهان باشد

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به جاذبه های فرهنگی و تاریخی اصفهان از رفتار مردم اصفهان ابراز رضایت کرد و گفت: خلوص خاصی در رفتار مردم اصفهان ملاحظه کردم و حس آرامش عجیبی در تمام نقاط شهر به من دست داد و این نوع رفتار باید الگوی مردمان جهان باشد.

راحله حمیدخان درانی افزود: آنچه از کودکی در مورد اصفهان شنیده بودم با تمام وجود دریافت کردم و نمی توان این احساس زیبا را بیان کرد و بازدید از بازارهای و کارگاه های صنایع دستی اصفهان بسیار لذت بخش است.

وی با بیان اینکه هنرمندان چیره دست اصفهان بسیار زبده و ماهر هستند، افزود: هنرمندان ایالت بلوچستان پاکستان می توانند با هنرمندان اصفهان ارتباط داشته باشند و فنون هنری خود را مبادله کنند.

اصفهان جزء ده شهر دیدنی دنیا به شمار می رود

استاندار اصفهان در دیدار رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با ایشان ضمن تشریح ظرفیت ها و مزیت های استان در عرصه های گوناگون، اظهار داشت: اصفهان در ۴ دوره پایتخت ایران بزرگ بوده است و امروز نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان جزء ۱۰ شهر دیدنی دنیا بشمار می رود، اظهارداشت: مدیریت استان برنامه ریزی کرده که تا دو سال آینده تعداد گردشگران خارجی را به یک میلیون نفر در سال و تعداد گردشگران داخلی به ۱۰ میلیون نفر در سال برساند.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه سال گذشته اصفهان بعنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شد، افزود: یک سوم صنایع دستی دنیا در اصفهان تولید می شود.

وی اضافه کرد: اصفهان در صنعت و کشاورزی نیز در جایگاه بالایی قرار دارد و بسیاری از صنایع بزرگ فولاد، ماشین سازی، هواپیماسازی، هسته ای، پتروشیمی و ... در اصفهان  وجود دارد.

زرگرپور ادامه داد: علیرغم خشکسالی های اخیر و محدودیت آب، رتبه بالایی در کشاورزی و محصولاتی از قبیل شیر، مرغ، تخم مرغ و ... داریم.

اصفهان شهر ادیان توحیدی است

استاندار اصفهان اظهارداشت: اصفهان شهر ادیان توحیدی است و پیروان ادیان مختلف قرن هاست که به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

وی افزود: در مجموع اصفهان استان دیدنی، تاریخی و میراثی است و آماده هستیم که با ایالت بلوچستان پاکستان مراودات اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم و امیدواریم که این ارتباطات گسترده تر شود.

 زرگرپور به قدمت آثار تاریخی اصفهان اشاره کرد و افزود: عمر تالار اشرف یکی از زیباترین سالن های اصفهان به اندازه تمام عمر تمدن آمریکا است.

وی از سروزیر بلوچستان پاکستان دعوت نمود که به اصفهان سفر کند و در خصوص افزایش ارتباطات دو طرف مذاکرات اجرایی داشته باشد.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان پس از تهران دومین استان دانشگاهی کشور است، افزود: در خصوص تبادل دانشجو و استاد می توانیم مذاکرات خوبی را با ایالت بلوچستان پاکستان داشته باشیم چرا که برخی از دانشگاه های اصفهان در رنکینگ بین المللی قرار دارند و با دانشگاه های اروپا تبادل دانشجو و استاد دارند.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان تجربیات خوبی در بخش های صنعت و کشاورزی دارد و اتاق بازرگانی ایالت بلوچستان پاکستان می تواند مبادلات خوبی با اتاق بازرگانی اصفهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای صنایع پیشرفته ای است که محصولات آن ها به اروپا صادر می شود، افزود: صنعتگران این ایالت می توانند با همکاران خود در اصفهان تبادل اطلاعات داشته باشند و ما آماده ی هرگونه همکاری با ایالت بزرگ بلوچستان هستیم.

استاندار اصفهان گردشگری و صنایع دستی را نیز یکی از محورهای قابل توسعه بین دو طرف خواند و گفت: ما قرابت های زیادی با هم داریم و ایرانیان هم وطن مردم پاکستان است و مردمان دو کشور برادران و خواهران هم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.