بوشهر- معاون وزیر نفت گفت: با توجه به نیاز کشور عراق به گاز طبیعی برای مصارف نیروگاهی، طرح صدور گاز به بغداد آغاز شده که روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز از ایران صادر می‌شود.

صادرات گاز ایران به بغداد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا عراقی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر کاهش آلایندگی زیست محیطی در مناطق پالایشگاهی اظهار داشت: با تبدیل گازهای ارسالی به فلرها به سوخت‌ مصرفی و صادراتی، آلودگی‌های زیست محیطی ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته که این مهم کمک بزرگی به محیط زیست کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های گاز رسانی به صنایع کوچک و بنگاه‌های تولیدی افزود: برای اجرای طرح گازرسانی به صنایع کوچک، دولت ضمن حمایت از این طرح، کمک‌هایی پرداخت می‌کند به‌گونه‌ای که در هر طرح انتقال گاز ۲۴۰ میلیون تومان از سوی دولت پرداخت و مابقی هزینه‌ها از سوی صاحبان صنایع تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استان بوشهر را بزرگترین مرکز تولید گاز طبیعی در کشور نام برد افزود: بیش از ۷۰ درصد گاز طبیعی ایران از طریق پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی در عسلویه تامین می‌شود که نشان از توانمندی بالای این استان در عرصه تولید و انتقال گاز است.

عراقی با اشاره به توسعه طرح‌های گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوشهر بیان کرد: اکنون ۹۵ درصد شهرها و ۸۶ درصد روستاهای استان بوشهر دارای شبکه گازرسانی هستند که این مهم با تلاش روزافزون شرکت گاز استان بوشهر محقق شده است.

وی با اشاره به صدور گاز به کشور عراق تصریح کرد: طرح صدور گاز به بغداد آغاز شده که روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز از ایران برای مصارف نیروگاهی به بغداد صادر می‌شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به اجرای پروژه صادرات گاز به بصره خاطر نشان کرد: طرح صادرات گاز به بصره عراق با اجرای خط انتقال، آماده  افتتاح است که برای اجرای آن ۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.