تبریز- سرپرست شهرداری تبریز با اشاره به در پیش بودن اجتماع عظیم اربعین حسینی گفت: این رویداد عظیم فرهنگی فرصت مهمی است که می‌تواند نقش مؤثر در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهر تبریز داشته باشد.

معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی "تبریز ۲۰۱۸" در اجتماع عظیم اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدحسین اسحقی در جلسه هماهنگی برنامه‌های شهرداری تبریز در اجتماع اربعین حسینی اظهار کرد: در سال‌های اخیر، خدمت به زائران اجتماع عظیم اربعین، به یکی از افتخارات فرهنگی و معنوی کلان‌شهرهای کشور تبدیل شده است در این میان تبریز به واسطه خواهرخواندگی با کربلای معلی بخش‌های قابل‌توجهی از برنامه‌های رفاهی، خدماتی و فرهنگی این رویداد میلیونی را پشتیبانی کرده است.

سرپرست شهرداری تبریز تصریح کرد: امسال نیز به واسطه برنامه‌ریزی‌های موکب جنت‌الحسین(ع) و با تلاش‌های اداره کل روابط عمومی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان آتش‌نشانی و سایر بخش‌های اجرایی، تمهیدات مهمی در نظر گرفته شده که برنامه‌های اسکان ۳۰ هزار نفره، ارائه وعده‌های غذایی، حضور تیم‌های پزشکی و سایر خدمات رفاهی و بهداشتی از آن جمله است.

اسحقی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهر تبریز گفت: اشتراکات گسترده‌ای که زمینه خواهرخواندگی تبریز و کربلای معلی را فراهم آورده، در این رویداد عظیم، تبیین شده و صرف معرفی برنامه‌های گردشگری تبریز ۲۰۱۸ خواهد شد.

سرپرست شهرداری تبریز تصریح کرد: با تدارک در نظر گرفته شده، بسته‌های فرهنگی معرفی تبریز به زبان‌های عربی و انگلیسی و برخی اقلام تبلیغاتی، به صورت انبوه تولید شده و توسط عوامل مستقر، در روزهای خدمت‌رسانی، توزیع می‌شود.

وی در پایان گفت: نقش تک‌تک شهروندان در ارتباط با زائران اربعین حسینی از کشورهای مختلف بسیار مؤثر خواهد بود و می‌تواند زمینه‌ساز حضور شهروندان سایر کشورها در شهرمان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.