معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از حضور این معاونت برای نخستین باردرستاداقتصاد مقاومتی خبر دادو گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای سه میلیون زن سرپرست خانوار از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

حضور معاونت امور زنان در ستاد اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم افتتاح نخستین مرکز درمان و بازتوانی مادران معتاد با اشاره به اینکه الگوسازی در زمینه درمان زنان معتاد با مشارکت سازمان های مردم نهاد امکان پذیر است، گفت: باید در هر استان حداقل یک مرکز برای درمان مادران معتاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زنان حاضر در این مرکز زنان در معرض آسیب هستند، افزود: برخی از این زنان در جامعه در معرض روابط جنسی قرار گرفته و صاحب فرزند شده اند و برخی از آنها همسرانی داشته اند اما پس از بچه دار شدن میل داوطلبی برای ترک اعتیاد در آنها تقویت شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: این مرکز برای نگهداری از ۴۰ نفر طراحی شده اما عدد و رقم دقیقی از میزان این آسیب در جامعه نداریم.

ابتکار گفت: این اقدام ارزنده ای است که بهزیستی به همراه خیریه ها انجام داده است و ظرفیت تخصصی خوبی تجمیع شده است. دولت باید حمایت کند تا در جهت آسیب دیدگان خدمات بهتری ارائه شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود:سازمان های مردم نهاد باید در حوزه آسیب های اجتماعی مداخله کنند و مرکزی که امروز به افتتاح رسید نمونه خوبی است که به بحث کیفیت هم به آن توجه شده است اما کار باید در سطح گسترده تری انجام شود و باید سرچشمه آسیب ها شناسایی و رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش و رسانه ها برای نشر آگاهی باید اقدام شود تا جوانان انتخاب درستی داشته باشند.

ابتکار گفت: در حوزه آسیب ها همکاری خوبی با سازمان های مردم نهاد داشتیم و ادامه می دهیم. باید بتوانیم با ارائه آگاهی از بروز  آسیب های پیشگیری کنیم.

وی از حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: برای نخستین بار معاونت زنان در این جلسه به صورست رسمی حضور داشت و  عملکرد حوزه زنان در اقتصاد مقاومتی ارائه شد. موضوع زنان سرپرست خانوار و اشتغال پایدار برای سه میلیون زن سرپرست خانوار از موضوعات مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.