وزیر خارجه قطر، عربستان را به تلاش برای برهم زدن اوضاع قطر و تحریک برای تغییر نظام این کشور متهم کرد.

وزیر خارجه قطر: عربستان برای تغییر حکومت قطر تلاش می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر گفت که ما می‌بینیم دولت عربستان از تغییر نظام قطر سخن می‌گوید و شاهد هستیم که چگونه مسئولان آن مردم قطر را به قیام و اعتراض علیه حکومت خود تحریک می‌کند و لذا روی سخن آنها تغییر نظام قطر است.

آل ثانی در مصاحبه با شبکه « CNBC» افزود که هدف کشورهای محاصره‌کننده قطر توقف حمایت از تروریسم نیست بلکه «بی‌احترامی و ارعاب» است و آمریکا و امیر کوین نیز تلاش‌هایی برای آرام کردن چهار کشور عربی و دور کردن آنها از هر گونه تهدید به اقدام نظامی انجام داده‌اند.

وزیر خارجه قطر همچنین تصریح کرد که تحریم قطر باعث شده که پایگاه نظامی العدید آمریکا و جنگ علیه تروریسم نیز متضرر شود چرا که ۹۰ درصد تأمین مواد غذایی و دارویی قطر از طریق مرزهای زمینی است و بخشی از آن نیز به همین پایگاه ارسال می‌شود در حالیکه گذرگاه زمینی اکنون بسته است.

آل ثانی در ادامه اظهار داشت که با وجود بسته بودن حریم هوایی، هواپیماهای قطری که حمایت لجستیک از پایگاه العدید بعمل می‌آورند، راهی جز پرواز به سمت ایران و استفاده از حریم هوایی آن ندارند.

وی اشاره کرد که نیروهای قطری که در حملات علیه داعش به رهبری آمریکا مشارکت داشته و یا در ناوگان پنجم آمریکا در بحرین حضور داشتند، همگی طرد شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.