همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) اجتماع عظیم عزاداران رضوی در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود.

اجتماع عظیم عزاداران رضوی در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، طبق یک سنت دیرینه مردم شهرهای بهبهان و منصوریه و دیگر مناطق اطراف در یک اقدام هماهنگ در سالروز شهادت حضرت رضا(ع) مسیر بیش از ۱۴ کیلومتری تا مسجد و قدمگاه متبرک آن حضرت را در این شهرستان با پای پیاده طی می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند.
این مراسم رأس ساعت ۹ صبح روز شهادت از مساجد و امام‌زادگان این شهرستان شروع می‌شود و مردم ضمن عزاداری سالروز شهادت امام هشتم شیعیان، به سمت مسجد تاریخی آن حضرت حرکت و نماز ظهر و عصر را در طول مسیر به صورت دست جمعی اقامه خواهند کرد.
امسال تدابیری اندیشیده شد که این مراسم از جاده شهر منصوریه به سمت قدمگاه برگزار شود و در پایان مراسم نیز سرویس‌های ایاب و ذهاب به مردم عزادار ارائه خدمت می‌کنند. همچنین موکب‌های مردمی که به صورت خودجوش در طول مسیر برپا می‌شوند از مردم عزادار پذیرایی خواهند کرد.
تلاش شده است به منظور الگوگیری سایر شهرهای مسیر «جاده ولایت» و دارای قدمگاه، از این حرکت راهبردی با هماهنگی متولیان فرهنگی در کشور این سنت حسنه به یک پویش کشوری از شلمچه تا مشهدالرضا(ع) تبدیل شود که مردم در سالروز شهادت امام هشتم(ع) ضمن حضور در قدمگاه‌های متبرک آن حضرت، شعائر رضوی را احیا کنند.
لازم به ذکر است؛ آیین پیاده‌روی مردم شهرستان بهبهان تا قدمگاه امام رضا(ع) با سابقه‌ای بیش از دو قرن و به طول ۱۴ کیلومتر، هر ساله و با حضور هزاران نفر از مردم این شهرستان در سالروز شهادت حضرت رضا(ع) برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.