اصفهان- مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: این اداره کل برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با بیش از ۳ هزار کسری نیروی انسانی مواجه بود اما با برنامه ریزی انجام شده در کارگروه نیروی انسانی موفق شد کسری نیروی انسانی را برطرف کند.

رفع کسری۳ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حسن قائدیها صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال کل آمار دانش آموزان استان اصفهان که در مدارس روزانه مشغول تحصیل شده اند ۷۹۶ هزار و ۶۳۰ نفر است که از این تعداد ۴۵۲ هزار و ۷۳۱ نفر در دوره ابتدایی، تعداد ۱۹۳ هزار و ۸۱۶ نفر دانش آموز در دوره متوسطه اول و ۱۵۰ هزار و ۸۳ نفر در دوره متوسطه دوم در دبیرستان ها و هنرستان ها مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۶۷ هزار و ۵۱۴ نفراز دانش آموزان استان اصفهان در مدارس دولتی و ۱۲۹ هزار و ۱۱۶ نفر در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند، افزود: سهم مدارس دولتی ۱۴ درصد است که ۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارکرد: در تابستان گذشته ۶ هنرستان جدید در اصفهان به ناوگان مدارس فنی و حرفه ای اضافه شده است.

وی با اشاره به ساماندهی ۲۶ هزار و ۸۶۳ کلاس درس در استان اصفهان تاکید کرد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۴۰ کلاس در دوره ابتدایی، ۶ هزار و ۴۵۱ در دوره متوسطه اول و ۶ هزار و ۷۲ کلاس در متوسطه دوم ساماندهی شدند.

قائدیها در ادامه گفت: برای شروع سال تحصیلی ۹۷-۹۶، کمیته پروژه مهر در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تشکیل و ذیل آن چند کارگروه از جمله کارگروه های فضا و تجهیزات، ساماندهی نیروی انسانی، ایمن سازی مدارس، روابط عمومی و اطلاع رسانی و کارگروه ارزیابی عملکرد فعال شد.

وی با اشاره به اینکه امسال آموزش و پرورش استان اصفهان با بیش از ۳ هزار نفر کسری نیروی انسانی مواجه بود، افزود: با برنامه ریزی انجام شده در کارگروه نیروی انسانی آموزش و پرورش استان موفق شد کسری نیروی انسانی را به ۴ روش برطرف کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: تعداد ۵۸۱ نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به عنوان نیروی جدید وارد سازمان شدند که ۵۰۵ نفر در دوره ابتدایی و ۷۶ نفر در دوره متوسطه مشغول شدند.

وی با اشاره به اینکه ۳۹۱ نفر از طریق ماده ۲۸ استخدام جدید و ۱۵۸۸ نفر از نیروهای واجد شرایط پیش دبستانی طبق مصوبه مجلس جذب آموزش و پرورش شدند، گفت: تعداد ۶۵۰ نفر نیرو از طریق طرح خرید خدمات آموزشی جذب آموزش و پرورش استان اصفهان شدند

قائدیها به انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: امسال طبق برنامه ریزی های انجام شده به مدت ۲ روز انتخاب اعضای انجمن در مدارس در حال انجام است که روز گذشته انتخابات در مدارس دوره ابتدایی و امروز در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می شود.

وی یادآور شد: با بسترسازی های لازم انجام شده، ۱۲ گروه ناظر به کلیه شهرستان های استان اعزام شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارکرد: طبق قانون مدارسی که حداقل ۱۰ نفر دانش آموز دارد باید انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در آنها برگزار شود و در مدارس تا ۳۰۰ نفر جمعیت ۵ نفر عضو اصلی و ۳ نفر علی البدل و در مدارس جمعیت بالای ۳۰۰ نفر دانش آموز به ازای هر ۵۰ نفر یک عضو به اعضای انجمن اولیاء و مربیان اضافه می شود اما حداکثر تعداد اعضای انجمن ۱۳ نفر خواهد بود.

وی با اشاره به وظایف انجمن اولیاء و مربیان، تاکید کرد: مشارکت و همکاری با مسؤلان مدرسه در تمام برنامه های آموزشی، فرهنگی و پرورشی، نظارت بر عملکرد فرایند تعلیم و تربیت، نظارت برفعالیت شورای مالی مددرسه و هزینه کرد وجوه دریافتی از اولیاء، جذب و آموزش مدرسان آموزش خانواده، تأسیس و راه اندازی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده، نظارت بر اجرای سرویس های مدارس و ایجاد تعامل در مدرسه از جمله وظایف انجمن می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.