اهواز_استاندارخوزستان گفت: هرس درختان کنوکارپوس پیش از آغاز فصل بارندگی انجام شود و در صورت مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی، رایگان ویزیت شوند.

هرس درختان کنوکارپوس پیش از آغاز فصل بارندگی/بیماران تنفسی رایگان ویزیت شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت که امروز چهارشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با انتقاد از مدیرانی که در جلسه حضور نداشتند اظهارکرد: این شورا یکی از شوراهای مهم استان است و حضور مدیران ضروری و عذر بدون هماهنگی از قبل به هیچ وجه قابل قبول نیست.

همه دستگاه های اجرایی در هرس کردن درختان کنوکارپوس با شهرداری همکاری کنند

وی درباره هرس درختان کنوکارپوس با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز افزود: در واقع متولی اصلی فضای سبز شهرداری است اما باتوجه به فرارسیدن فصل بارندگی و امکان بروز بیماری های تنفسی ناشی از گردافشانی درختان کنوکارپوس، لازم است همه دستگاههای اجرایی جهت هرس کردن این درختان با شهرداری همکاری داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد:سال گذشته با همکاری که با شهرداری شد ۱۵۰ هزار اصله درخت کنوکارپوس هرس شد که در این زمینه شاهد تحول جدی بودیم به طوری که تعداد مراجعات بیماران تنفسی به مراکز درمانی خیلی کم شد.

شریعتی با تشکر از شهردار اهواز گفت: شهر واقعا از لحاظت نظافت تغییر کرده و این تغییرات کاملا ملموس است اما در حوزه های تخصصی مقطعی مثل هرس درختان کنوکارپوس انتظار می رود شهرداری جدی تر وارد کار شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاههای اجرایی و شرکت ها باید در هرس این درختان همکاری کنند تصریح کرد: ستاد بحران استانداری پیگیر باشد و هر دستگاهی که همکاری نکرد را گزارش دهد. با توجه به اینکه پیش بینی شده اولین بارندگی ۱۶ آبان ماه باشد و امسال به دلیل مقارن شدن این تاریخ با پیاده روی اربعین حسینی موضوع اهمیت زیادی دارد.

کمبود اعتبار دلیل بر عدم انجام وظایف دستگاه ها نیست

استاندار خوزستان در خصوص حل مشکلات بهداشتی آب در برخی مناطق استان خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار دلیل بر عدم انجام وظایف دستگاهها نیست و ادعای نداشتن اعتبار از سوی شرکت های آب و فاضلاب قابل قبول نیست. دستگاهها موظف به خدمات رسانی به مردم هستند.

شریعتی بیان کرد: برای اصلاح شبکه آب اعتبارات ویژه ای از سوی دولت در فروردین ماه امسال مصوب شد و طبق این مصوبه هزار میلیارد تومان در طول سه سال اختصاص می یابد. امسال ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار اختصاص یافت که قرار است در نقاط مختلف استان جهتاصلاح و نوسازی شبکه های آب و فاضلاب هزینه شود.

وی تاکید کرد: شرکت های آب و فاضلاب استان و اهواز باید سریعا مناقصات را برگزار کنند و اولویت کار با نقاط دارای مشکل است.

مشکل سگ های ولگرد باید اخلاقی، شرعی و قانونی حل شود

استاندارخوزستان با اشاره به حل مشکل سگ های ولگرد گفت: هر دو طرف این موضوع یعنی شهرداری و انجمن های حامی حیوانات حق دارند بنابراین باید این مشکل طوری حل شود که اخلاقی، شرعی و قانونی باشد. در این راستا کارگروه ویژه ای تشکیل و برای حل این مشکل برنامه ای تدوین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.